اعزام ۹۹۰ مبلغ ویژه محرم به سمنان
کد خبر: 3747995
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

اعزام ۹۹۰ مبلغ ویژه محرم به سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعزام قریب به یک هزار مبلغ بومی و غیربومی به ۳۲۸ شهر و روستای استان به مناسبت دهه نخست ماه محرم خبر داد.

اعزام 990مبلغ ویژه محرم به سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان شب گذشته، 26 شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعزام ۹۹۱ مبلغ بومی و غیربومی به اقصی نقاط استان سمنان طی دهه نخست ماه محرم، گفت: این روحانیان در ۳۰۸ روستا و ۲۰ شهر استان سمنان کار تبلیغ معارف دینی و همراهی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) را برعهده‌ دارند.

وی با بیان اینکه ۱۸۴ مبلغ زن و ۶۶۱ مبلغ مرد بومی و تعداد ۹۸ مبلغ مرد و ۴۸ مبلغ زن اعزامی از سایر استان‌ها رسالت تبلیغی را در دهه نخست ماه محرم بر عهده خواهند داشت، ادامه داد: ۹۰ درصد این مبلغان بومی و مابقی اعزامی از دفاتر تبلیغاتی مانند قم هستند.

به گفته شکری بابیان اینکه شاهرود، بیارجمند و بسطام با ۲۵۰ مبلغ اعزامی بیشترین تعداد مبلغان دهه نخست محرم را به خود اختصاص داده‌اند، یاداور شد: ۷۰ مبلغ به آردان و گرمسار، ۷۱ مبلغ به مهدی‌شهر و شهمیرزاد، ۵۰ مبلغ در سمنان و مابقی در سایر نقاط استان اعزام‌شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، مهدیه‌ها و. .. میزبانان مبلغان اعزامی تبلیغات اسلامی در ایام محرم هستند، متذکر شد: بیش از یک هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی نیز از وجود مبلغان اعزامی در ماه محرم استفاده می‌کنند.

شکری مبلغان اعزامی ماه محرم را در بیش از ۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان سمنان و به همراه ۲۰ نقطه شهری مانند شاهرود، بسطام، بیارجمند، سمنان، دامغان، امیرآباد، شهمیرزاد و گرمسار و. .. رسالت تبلیغی‌شان را به انجام می‌رسانند بشمرد و افزود: دوری از باورهای نادرست در کنار ترویج فرهنگ کار و تلاش، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ملی، ترویج سیره اهل‌بیت(ع) و معارف الهی، ترویج باورهای درست درباره محرم و امام حسین(ع)، تکیه‌بر احادیث معتبر و تفسیر قرآن کریم، تأکید بر دوری از رسوم نادرست و. .. در زمره مسائلی است که به مبلغان توصیه‌شده است.

وی  ترویج امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه مبلغان دینی به‌عنوان یک فریضه اساسی و مهم  خواند و گفت: مبلغان همچنین مسائلی مانند اتحاد بین مسلمانان، مسائل منطقه‌ای، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضرورت ترویج ولایتمداری در جامعه اسلامی و. .. را برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام

captcha