راه‌اندازی کتابخانه‌ در مناطق محروم روستایی لرستان
کد خبر: 3748113
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

راه‌اندازی کتابخانه‌ در مناطق محروم روستایی لرستان

گروه فرهنگی ـ رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان از همکاری و تعامل سازمان جهادکشاورزی لرستان با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و همکاری با این اداره‌کل در راه‌اندازی کتابخانه در مناطق محروم روستایی استان خبرداد.

 پاز

به گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان دوشنبه، 26 شهریور در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی روند طولانی شدن ساخت پروژه‌های کتابخانه‌ای در استان را یادآور شد و رسیدگی بیشتر مسئولان به وضعیت کتابخانه‌های عمومی و تخصیص اعتبارات ویژه جهت تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های کتابخانه‌ای در استان را خواستار شد.
وی بر لزوم شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌های عمومی استان تاکید کرد و افزود: متاسفانه ساختار و فضای بسیاری از کتابخانه‌های عمومی استان به‌علت این‌که برای کتابخانه ساخته نشده‌اند، از ساختار و فضای مطلوبی که یک کتابخانه باید داشته باشد برخوردار نیست.
طهماسبی در بخش دیگری از سخنانش به کمبود فضای مطالعه در استان اشاره کرد و گفت: برآنیم تا از طریق راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم روستایی و همچنین تبدیل مکان‌های بدون استفاده به کتابخانه، به رفع این نقیصه در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان کمک کنیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان همچنین مساعدت سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص تهیه وسایل نقلیه جهت راه‌اندازی کتابخانه روستایی و همچنین در اختیار قرار دادن مکان‌ها و فضاهای بلااستفاده این سازمان جهت تبدیل به کتابخانه را خواستار شد.
عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این دیدار نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه و ارتقای فرهنگ و جلوگیری از مفاسد و آسیب‌های اجتماعی را حائز اهمیت فراوان برشمرد و گفت: امروزه ریشه بسیاری از مشکلات موجود در جامعه ناآگاهی است و اگر بتوانیم مردم را به‌سمت مطالعه و کتابخوانی سوق دهیم، بسیاری از مسائل و مشکلات موجود حل می‌شوند.
وی همچنین در خصوص تعامل با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و همکاری با این اداره‌کل در راه‌اندازی کتابخانه در مناطق محروم روستایی استان قول مساعد داد.

انتهای پیام

captcha