اجرای 800 برنامه هفته دفاع مقدس در استان مرکزی
کد خبر: 3748301
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

اجرای 800 برنامه هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

گروه اجتماعی - جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از اجرای 800 برنامه در سطح استان در هفته دفاع مقدس خبر داد.

اجرای 800 برنامه هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ محسن گلشن‌زاده، جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 27شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: با توجه به چهل سالگی انقلاب برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال با سال‌های قبل متفاوت است.
وی تصریح کرد: «ما توانستیم» شعار محوری امسال دفاع مقدس است، نیروهای مسلح به عنوان یک رکن اساسی از ارکان نظام با روحیه جهادی و مجاهدت خوب درخشیده و از امکانات تولید شده دراین چهل سال به نحو احسن استفاده کردند.
گلشن‌زاده بیان کرد: در روز اول جنگ 31 شهریور سال 59 تنها با اسلحه M1 در خرمشهر می‌جنگیدیم و امروز انواع ادوات نظامی سبک و سنگین را در اختیار داریم، در طول این 4 دهه تمام اهداف تعریف شده را عملیاتی کردیم.
وی ادامه داد: شنبه 31شهریور آغازین روز هفته دفاع مقدس است که با شعار صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی نام‌گذاری شده است که در کنار این روز، رژه و نمایش توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح و نوآوری در صنعت نظامی کشور انجام می‌شود.
گلشن‌زاده افزود: اول مهر‌ماه سال جاری با نام علم و معرفت نخبگان و روز سرباز نام‌گذاری شده است که در این روز از سربازان نمونه در رشته‌های مختلف از جمله قرآنی تجلیل می‌شود. شعار دوشنبه، دوم مهرماه به نام دفاع ملی، جوانان و بصیرت‌افزایی مزین است که پرداختن به آموزش عمومی و توجه به پدافند غیرعامل و توجه به نقش جوانان در بصیرت‌افزایی، حفظ غرور ملی و پویایی مورد توجه قرار گرفته است.
این مقام مسئول با اشاره به شعار روز سه‌شنبه، سوم مهر‌ماه با نام انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی، تبین نقش محوری مردم تحت زعامت ولی فقیه در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به دستاوردهای انقلاب با نگاه خودباوری را از ابعاد برنامه‌های این روز خواند و تصریح کرد: شعار روز چهارشنبه، چهارم مهر‌ماه اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف و حمایت‌های مردمی است. رزمایش 1000 گردان بیت‌المقدس در سراسر کشور انجام شده و در حال انجام است، 7 هزار گروه جهادی در طول 20 روز رزمایش در حواشی کشور حضور پیدا کرده و به کمک محرومین شتافتند.
وی ادامه داد: شعار پنج‌شنبه، پنجم مهر با نام شهیدان، ایثارگران، جانبازان و فخرآفرینان نام‌گذاری شده است، گلباران گلزارشهدا، تجمع موتورسواران و حرکت نمادین آنان از یکی از میادین اصلی شهر به سمت گلزار شهدا از برنامه‌های این روز است. جمعه، ششم مهر ماه ولایتمداری، زنان، خانواده و سلامت نام‌گذاری شده است که نقش روحانیت در پیروزی انقلاب، حضور زنان در دفاع مقدس، برخورداری از فضای سیاسی و معنوی نماز جمعه از برنامه‌هایی است که در این روز اجرایی می‌شود.
گلشن‌زاده شعار شنبه، 7مهر ماه سال جاری را فرماندهان، عزت‌مداران، پیشکسوتان عنوان کرد و افزود: به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز، جهان‌آرا و پاسداشت پیشکسوتان و فرماندهان شهید دفاع مقدس برنامه‌ها تنظیم وبرنامه‌ریزی شده است.
وی از برپایی نمایشگاه دفاع مقدس با 50 غرفه در دهکده مقاومت اراک خبر داد و گفت: برنامه‌های استان در قالب 70 موضوع برنامه و بیش از 800 برنامه در استان برگزار می‌شود. اجرای نوای زنده عاشورایی توسط رضا احمدی و تئاتر محرم و دفاع مقدس توسط حجت سبزی از دیگر برنامه‌هایی است که در دهکده مقاومت برگزار می‌شود.
جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، در پایان گفت: افتتاح مدارس با محوریت ترویج الگوی اسلامی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است، 8 مدرسه در استان با محوریت عنوان شده فعالیت خواهند داشت که از این تعداد 4 مدرسه در اراک و 4 مدرسه در شهرستان‌های زرندیه و خمین است.
انتهای پیام

captcha