هیئت‌های عزاداری در القای پیام عاشورا نقش تأثیرگذاری دارند
کد خبر: 3748692
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
حجت‌الاسلام نکونام:

هیئت‌های عزاداری در القای پیام عاشورا نقش تأثیرگذاری دارند

گروه سیاسی - امام جمعه شهرکرد با اشاره به نقش تأثیرگذار دسته‌های عزاداری و هیئت‌ها در القای پيام عاشورا، افزود: جمع‌های بزرگ عزاداری، دسته‌ها و هیئت‌ها به خوبی اين وظيفه را انجام داده و لازم است كه هوشيار بود تا هیئت‌ها متفرق نشوند كه اين تفرق ممكن است آسیب‌زده و پيام عاشورا را القا نکند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 30 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار كرد: از تلاش‌های دشمن اين است كه نقش و اهميت حادثه كربلا را با اين بهانه كه كربلا مربوط به یک هزار و ٤٠٠ سال پيش است، كمرنگ كند، لذا ‌بايستی هوشيار بود تا پيام امام حسين (ع) در هیئت‌ها و عزاداری‌ها با شدت هرچه تمام، القا شود.
وي با اشاره به نقش تأثیرگذار دسته‌های عزاداری و هیئت‌ها در القای پيام عاشورا، افزود: جمع‌های بزرگ عزاداری، دسته‌ها و هیئت‌ها به خوبی اين وظيفه را انجام داده و لازم است كه هوشيار بود تا هیئت‌ها متفرق نشوند كه اين تفرق ممكن است آسیب‌زده و پيام عاشورا را القا نکند.
حجت‌الاسلام نكونام با اشاره به سي و يكم شهريورماه، سالروز آغاز هشت سال جنگ تحميلی، خاطرنشان كرد: اين فتنه عليه جمهوری اسلامی يک ورق از اوراق فتنه‌ها بوده و طي ٤٠ سال گذشته با انواع فتنه‌ها و جنگ‌ها مواجه بوديم البته كه هركدام خاصيت خود را داشت که موجب شد تا ايستادگی و مقاومت ما بيشتر و دشمن ضعيف‌تر و متزلزل شود.
امام جمعه شهركرد در خصوص يازدهم محرم، روز تجليل از اسرا و مفقودين، تصريح كرد: بهترين‌های عالم در اين روز اسير شقاوتمندترين‌های عالم بودند و با وجود مصائبی كه متحمل شدند بهترين دفاع و خدمات را به اسلام و بهترين راه را پيش روی مردم به ارمغان آوردند، چرا كه در ميان ما عزيزانی بوده‌اند كه صبر، ايستادگي و مقاومت را پيشه كردند و آبروی نظام را حفظ كرده و با جان و دل از امام و ولايت فقيه دفاع كردند چرا كه ايشان پرورش يافته مكتب كربلا هستند.
وی بيان كرد: لازم است مؤمن هميشه قلب و درونش محزون باشد و به لحاظ تفكر و اعمال و مقصدی كه در پيش دارد و كوتاهی‌ كه نسبت به وظايف خويش انجام داده، خود را در پيشگاه خداوند مقصر بداند.
حجت‌الاسلام نكونام گفت: كسی كه زياد بخندد غافل است و فرد غافل در روز قيامت فقير خواهد بود از اين رو بايستی مراقب بود تا خنده زياد و دل بستن‌هاي زودگذر موجب اغفال نشود.
انتهای پیام

captcha