خودمان را تحریم نکنیم/ از جان گذشتند تا اسلام باقی بماند
کد خبر: 3748973
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
امام جمعه زهک:

خودمان را تحریم نکنیم/ از جان گذشتند تا اسلام باقی بماند

کانون خبرنگاران نبأ ــ وقتی شهدا در جنگ تحمیلی از جان خودشان برای حفظ نظام اسلامی می‌گذرند چرا ما نتوانیم امروز از مال دنیا برای حفظ نظام بگذریم؛ ننگ بر کسی باد که مردم خودش را تحت فشار قرار دهد و با احتکار کردن برای سود بیشتر که خواسته یا ناخواسته سبب ضربه به نظام اسلامی می‌شود. آیا این افراد می‌توانند جواب خون شهدا را بدهند؟ جنگ اقتصادی جنگ سختی نیست در مقابل آن جنگی که همه دنیا در مقابل ما ایستادند، لذا این نظام همه چیز دارد به شرطی که خودمان، خودمان را تحریم نکنیم و به یکدیگر ظلم نکنیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن خدری، امام جمعه زهک، 30 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، گفت: با همه مشکلات اقتصادی موجود، سفره نذورات مجالس عزاداری امام حسین(ع) بر اساس ارادت و احترامی که ارادتمندان نسبت به ساحت مقدس آن حضرت قائل هستند بزرگ‌تر و وسیع‌تر گرفته شد؛ لذا امیدواریم خداوند متعال به آبروی اهل بیت(ع) و همه آبروداران درگاه حق‌تعالی مشکلات اقتصادی این نظام مقدس را برطرف کند و از این پیچ خطرناک اقتصادی به سلامت عبور کنیم و نگذاریم دشمنان به این نظام مقدس الهی ضربه بزنند.
وی افزود: دشمنان ما برای برهم زدن این نظام الهی تلاش کردند تا قبل از محرم نیات پلید خود را عملی کنند، اما با فرارسیدن ماه محرم و با توسل مردم به اهل بیت(ع) و درس گرفتن از واقعه کربلا معادلات آنها به هم خورد. ما از تمامی کسانی تلاش کردند مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به نحو احسن برگزار شود صمیمانه تشکر می‌کنم و در این ایام تأکید می‌کنم مجالس خانگی و توسل به اهل بیت(ع) که مایه فزونی خیرات و برکات می‌شود، را فراموش نکنید.
امام جمعه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: ۳۱ شهریور، آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و درود می‌فرستیم به روان پاک شهدای عزیز و سرافرازان نظام انقلاب اسلامی که هر آنچه(امنیت و آسایش) امروز داریم، مدیون خون این بزرگواران هستیم؛ آنها از زندگی خود گذشتند تا ما زندگی کنیم، لذا وظیفه امروز ما این است که راه این شهیدان عزیز را ادامه بدهیم.
حجت‌الاسلام خدری با بیان اینکه همه باید در حفظ نظام اسلامی مراقبت کنند، بیان کرد: امام راحل می‌فرمایند که حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است حتی اگر امر دایر شود بین جان امام زمان و حفظ نظام اسلامی حفظ نظام اسلامی واجب‌تر است زیرا خود امام زمان هم تلاش می‌کند برای حفظ نظام که اسلام حاکم شود و همچنان امام حسین(ع) جان خودش را در طبق اخلاص قرار دادند تا دین و نظام اسلامی باقی بماند.
وی گفت: وقتی شهدای ما در جنگ تحمیلی از جان خودشان برای حفظ نظام اسلامی می‌گذرند چرا ما نتوانیم امروز از مال دنیا برای حفظ نظام بگذریم؛ ننگ بر کسی باد که مردم خودش را تحت فشار قرار دهد و با احتکار کردن برای سود بیشتر که خواسته یا ناخواسته سبب ضربه به نظام اسلامی می‌شود. آیا این افراد می‌توانند جواب خون شهدا را بدهند؟ جنگ اقتصادی جنگ سختی نیست در مقابل آن جنگی که همه دنیا در مقابل ما ایستادند، لذا این نظام همه چیز دارد به شرطی که خودمان، خودمان را تحریم نکنیم و به یکدیگر ظلم نکنیم.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام

captcha