برپایی تجمعات عاشورایی در ۴۰ نقطه سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3749213
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

برپایی تجمعات عاشورایی در ۴۰ نقطه سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: از شب پنجم تا دوازدهم محرم امسال ۴۰ تجمع عاشورایی در سطح استان برگزار شد.

برپایی تجمعات عاشورایی در 40 نقطه سیستان‌وبلوچستان

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: از شب پنجم تا دوازدهم محرم امسال 40 تجمع عاشورایی در سطح استان برگزار شد.
وی اظهار کرد: این تجمعات از همایش شیرخوارگان حسینی که به‌مناسبت گرامیداشت شهادت حضرت علی‌اصغر در اولین جمعه ماه محرم برگزار شد، آغاز شد و تا شب دوازدهم این ماه تداوم داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه ۸۳۳ هیئت مذهبی در دهه اول محرم به دسته‌روی پرداختند، افزود: در این ایام همچنین قریب به یک‌صد ایستگاه صلواتی نیز برپا شد و از عزادارن حسینی پذیرایی کردند.
وی ادامه داد: 900 آقا و بانوی مبلغ نیز از میان روحانیان مستقر و همچنین مبلغان اعزامی، از ابتدای محرم کار خود را آغاز کرده و تا پایان ماه صفر در نقاط مختلف استان به فعالیت تبلیغی می‌پردازند.
بزمانی بیان کرد: برپایی نماز جماعت، پاسخ به سؤالات شرعی و سخنرانی با محوریت تبیین فرهنگ عاشورایی، توجه دادن عموم به آسیب‌های اجتماعی، تبیین دستاوردهای انقلاب و همچنین پرداختن به مسائل روز از جمله وظایف مبلغان در این ایام است.

انتهای پیام

captcha