توجه به اخلاق و تربیت دینی در کنار علم‌آموزی
کد خبر: 3749225
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
آیت‌الله میرعمادی تأکید کرد:

توجه به اخلاق و تربیت دینی در کنار علم‌آموزی

گروه فرهنگی ـ نماینده، ولی فقیه در لرستان با بیان این‌که در کنار علم‌آموزی باید به اخلاق و تربیت دینی توجه شود، اظهارکرد: قرآن در رأس برنامه‌های آموزش و پرورش باشد چراکه هدف از یادگیری رسیدن به کمال و بندگی است و قرآن وسیله‌ای برای رسیدن به کمال و تقرب خداوند و نماز اوج بندگی خداوند است.

توجه به اخلاق و تربیت دینی در کنار علم‌آموزی

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، امروز یک‌شنبه، یکم مهر در مراسم آغاز سال‌تحصیلی مهر ۹۷ که در دبیرستان امیرکبیر خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اسارت کاروان اسرای امام حسین(ع) و تسلیت شهادت جمعی‌از عزیزان در حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز، اظهارکرد: خدا را شاکریم که حضور در سنگر علم و دانش را به ما عنایت کرد چراکه مدرسه سنگر علم و دانش است.
وی معلمان را افسرانی دانست که با تربیت نیروی انسانی توانمند عرصه و سنگر تعلیم و تربیت را هدایت می‌کنند، اضافه کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازانی هستند که با تحصیل علم آینده کشور در اختیار آنان است.

علم و دانش مایه سعادت و کمال انسان است
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که پیشرفت هر ملتی به علم و دانش بستگی دارد، تصریح کرد: ارزش و اهمیت علم و دانش در دین مبین اسلام بسیار بالاست چراکه علم و دانش مایه سعادت و کمال انسان است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان علم را سازنده تمدن‌ها و فرهنگ‌های بشری ذکر کرد و ادامه داد: علم سبب ترقی و پیشرفت جوامع بشری است هر کجا پیش‌‌روی و سربلندی وجود دارد در سایه علم و دانش است.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که آن‌چه در کنار علم و دانش اهمیت دارد تربیت دینی است، تصریح کرد: در اسلام تعلیم در کنار تربیت است این در حالی‌است که علم به تنهایی راهگشا نیست.
وی با اشاره به این‌که علم سلاحی است که می‌تواند با دشمن بجنگد و می‌تواند خود انسان را نیز از بین ببرد، اضافه کرد: اگر علم با تهذیب نفس همراه باشد اسلحه‌ای برای مبارزه با جهل و نادانی است.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که در جمهوری اسلامی ایران آموزش و پرورش از جایگاه والایی برخوردار است، تصریح کرد: اگر بخواهیم کشور ما الگو باشد باید به پیشرفت‌های علمی دسترسی پیدا کنیم چراکه پیشرفت‌های علمی سبب اقتدار است.

قرآن در رأس برنامه‌های آموزش و پرورش باشد
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که در کنار علم‌آموزی باید به اخلاق و تربیت دینی توجه شود، تصریح کرد: قرآن در راس برنامه‌های آموزش و پرورش باشد چراکه هدف از یادگیری رسیدن به کمال و بندگی است و قرآن وسیله‌ای برای رسیدن به کمال و تقرب خداوند و نماز اوج بندگی خداوند است لذا تاکید بر توجه به نماز و قرآن ضرورت است.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که آن‌چه که معلمان ما رسالت سنگین آن را بر دوش دارند، فهماندن مسائل علمی است، خاطرنشان کرد: معلمان در کنار آموختن مسائل باید برای فکر کردن و فهم دانش‌آموزان برنامه داشته باشند.
وی با اشاره به این‌که باید علم به خلاقیت و نوآوری منتهی شود و زمینه اشتعال را فراهم کند، پرسش‌گری را از خصوصیات فعال و نخبه دانست و گفت: دانش‌آموزی که ذهن فعالی داشته باشد پرسش‌گر است.
آیت‌الله میرعمادی با تاکید مشارکت اولیا و والدین در امر تعلیم و تربیت، تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش با دایره عظیمی که دارد نیاز به مشارکت اولیای دانش‌آموزان دارد اما آن‌چه برای ما مهم است پرورش نسل خلاق و توانمند و صاحب حرفه و شغل است.

انتهای پیام

captcha