وجود ۶۰ موقوفه قرآنی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3749517
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

وجود ۶۰ موقوفه قرآنی در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ـ. رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: در حال حاضر فقط ۶۰ موقوفه قرآنی در این استان وجود دارد که باید تلاش کنیم کمبود‌های این حوزه را با ارائه مشاوره‌های لازم به واقفان مرتفع کنیم.

وجود فقط 60 موقوفه قرآنی در خراسان‌شمالی

حجت الاسلام محمد صالحی نیا، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: هم اکنون 60 موقوفه قرآنی در استان وجود دارد که دارای درآمد بسیار محدودی بوده و بیشتر آن انتفاعی هستند.
وی ادامه داد: این موقوفات با نیات توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و ساخت دارالقرآن از سوی واقفین به ثبت رسیده که عملا با درآمد ناچیز آن نمی‌توان خیلی در این حوزه ورود یافت.
صالحی نیا افزود: هزینه تبلیغ و ترویج قرآن، قرائت قرآن، ختم قرآن، حفظ قرآن، خرید و توزیع قرآن، خرید کتب علوم قرآنی، ترویج و نشر فرهنگ قرآنی، هزینه جلسات قرآنی از نیاتی هستند که نیاز به سرمایه گذاری مردم دارد و باید فرهنگ وقف قرآنی در جامعه ترویج شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 65 درصد موقوفات استان برای عزاداری سید الشهدا(ع) وقف شده است، افزود: در حال حاضر با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن باید به سمتی پیش برویم که موقوفاتی در حوزه قرآن و عترت به ثبت برسانیم تا با اجرای نیات بتوانیم در این شرایط فرهنگ قرآنی را توسعه بخشیم.
صالحی نیا با اشاره به کمبود وقف هایی با موضوعات قرآنی در استان، بیان کرد: در شرایط امروز باید وقف ها متناسب با نیاز جامعه در حوزه‌های اشتغال، بهداشت و درمان و فرهنگ قرآنی به ثبت برسد.

انتهای پیام.

captcha