آغاز بازخوانی عملیات والفجر ۹ در خراسان‌شمالی طی امروز
کد خبر: 3749548
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

آغاز بازخوانی عملیات والفجر ۹ در خراسان‌شمالی طی امروز

گروه فرهنگی ـ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌شمالی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس بازخوانی عملیات والفجر ۹ از عصر امروز دوم مهرماه در شهرستان مانه و سملقان آغاز می‌شود.

آغاز بازخوانی عملیات والفجر ۹ در خراسان‌شمالی طی امروز

سرهنگ احیا محمد امیری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: از عصر امروز دوم مهرماه سال جاری مراسم بازخوانی عملیات والفجر ۹ در شهرستان مانه و سملقان با حضور مردم و مسئولان آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه این عملیات از سوی سپاه بازخوانی می‌شود، افزود: این عملیات به مدت یک هفته هر روز عصر در محدوده آشخانه به سمت بهکده رضوی بازخوانی شده و عموم مردم می‌توانند بازدید کنند.
وی با اشاره به اینکه هر سال بازخوانی ۳۱ عملیات دوران دفاع مقدس به استان‌های کشور ابلاغ می‌شود، عنوان کرد: امسال نیز بازخوانی عملیات والفجر ۹ به خراسان‌شمالی به دلیل شباهت این خطه به منطقه عملیاتی دوران دفاع مقدس به لحاظ کوهستانی بودن واگذار شده است.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام با انجام عملیات والفجر ۸ جزیره فاو را تصرف کردند که فشار دشمن در این منطقه بسیار بود، یادآور شد: هدف از انجام عملیات والفجر ۹ کاهش فشار نیروهای دشمن در منطقه فاو و در نهایت تصرف شهر سلیمانیه عراق بود.
وی با ذکر اینکه عملیات والفجر ۹ در کردستان یک منطقه کوهستانی و در اسفندماه انجام شد، عنوان کرد: خراسان‌شمالی نیز به دلیل کوهستانی بودن شباهت بسیاری به منطقه عملیاتی آن زمان داشته که به همین منظور بازخوانی والفجر۹ در این استان صورت می‌گیرد.

captcha