برپایی کرسی تلاوت در مجالس روضه ملایر
کد خبر: 3749656
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
همزمان با ماه محرم صورت می‌گیرد؛

برپایی کرسی تلاوت در مجالس روضه ملایر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر از برگزاری دو کرسی تلاوت قرآن در ایام محرم در این شهرستان خبر داد.

برگزاری محافل انس با قرآن در مجالس روضه در ملایر

ایرج یارمحمدی، مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری دو دوره طرح کرسی تلاوت در مسجد سیدالشهدا(ع) و مسجد قائم‌ آل‌محمد(عج) این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بيش از پيش به مسأله عدم انفكاك قرآن و عترت(ع) باید توجه کرد.
وی اظهار کرد: بر اساس این طرح از ابتدای محرم به مدت 12 شب قبل از شروع مراسمات عزاداری توسط استاد سعید پیرحیاتی از اساتید برتر شهرستان ملایر مراسم تلاوت قرآن و بیان نکات تفسیری از منابع معتبر به ويژه از كتاب «امام حسين(ع) در آينه قرآن و روايات» تأليف اصغر غلامرضايي در مسجد سیدالشهدا(ع) و مسجد قائم‌ آل‌محمد(عج) انجام شد.
مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر عنوان کرد: بر اساس این طرح قاری باید در حدود 10 دقیقه آیات مشخص شده ویژه آن هفته را تلاوت و حدود 10 دقیقه نیز پیام‌های آیات تلاوت شده را ذکر کند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه طرح کرسی تلاوت شامل تلاوت آیات منتخب به مدت 12 دقيقه، توضيحات آيات و نكات مهم 15 دقيقه و اجراي مسابقه حضوري از محتواي آيات و اهداي جوايز به منتخبان به مدت 3 دقيقه اجرا شد همچنین طرح بزرگ «احیای قرآن» در شب عاشورا با شرکت بیش از 3 هزار نفر از عزاداران ملایری برگزار شد.
یارمحمدی در ادامه به برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در بلوار آزادی ملایر اشاره و اظهار کرد: در این محفل انس با قرآن احسان بیات و حاج‌رسول احمدی از قاریان برجسته شهرستان به تلاوت قران پرداختند.
کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه در این محفل قرآنی، حجت‌الاسلام والمسلمین مقدسیان ضمن بیان مناقب و فضایل امام حسین(ع) و تشریح فضیلت شب عاشورا پرداخت، گفت: تا پایان سال بیش از 10 محفل انس با قرآن در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha