کلید پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به دست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است
کد خبر: 3750783
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
عباسی:

کلید پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به دست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است

گروه اقتصاد - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه‌هایی از جمله راه‌آهن و اتوبان شهرکرد به ایذه برای استان بسیار مهم است و کلید آن‌ها تنها به دست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایسنا اقبال عباسی پنجم مهرماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با گلایه‌مندی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، اظهار کرد: کاش به جای حساسیت‌های برخی مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر روی تسهیلات اشتغال روستایی، حساسیت بر روی پروژه‌های مهم استان از جمله راه‌آهن، بیمارستان هزار تختخوابی شهرکرد، جاده و ... بود .
وی افزود: انتظار می‌رود دستور پروژه‌های استانی و شهرستانی که اخذ شده بیشتر مورد تاکید قرار گیرد، چرا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نسبت به این عوامل بی توجهی می‌کند .
عباسی تصریح کرد: بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در استان پرداخت شده است که 314 میلیارد تومان مربوط به تسهیلات روستایی و عشایری است که این نشان می‌دهد هیچ استانی به اندازه چهارمحال و بختیاری تسهیلات روستایی ندارد .
وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در پرداخت تسهیلات فراگیر روستایی رتبه سوم کشوری را دارد، ولی در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری عقب هستیم که باید همت و تلاش بیشتری صورت گیرد .
استاندار جهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: پروژه‌هایی از جمله راه‌آهن و اتوبان شهرکرد به ایذه برای استان بسیار مهم است و کلید آن‌ها تنها به دست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.
عباسی گفت: اگر بانک و یا دستگاه‌ اجرایی دلسوز نبوده و تلاشی نمی‌کردند اکنون در زمینه تسهیلات فراگیر روستایی دارای رتبه سوم کشوری نبودیم .
وی بیان کرد: نباید خیلی خود را نا امید، نگران و شرمنده دانست هر کسی در این زمینه مقصر باشد باید با آن فرد برخورد صورت گیرد .
عباسی تاکید کرد: اعتبارات عمرانی به صورت 100 درصد جذب شده، بودجه سال جاری سایر استان‌ها 24 درصد کاهش داشته در حالی که بودجه استان 26 درصد افزایش داشته است، چرا به این اعداد و ارقام توجه نمی‌کنند و تنها بر روی تسهیلات اشتغال روستایی متمرکز می‌شوند، چرا بر روی مباحث مهمی از جمله راه‌آهن، پتروشیمی که 300 میلیارد تومان برای لوله ‎ گذاری و تامین خوراک از سمت گچساران به بروجن لازم دارد و مصوبه دولت است، اعتباری گذاشته نمی‌شود .
وی با بیان اینکه چه کسانی برای تامین مواد اولیه و لوله‌گذاری از سمت گچساران اجازه اجرای آن را نمی‌دهند و چه کسانی برای سرمایه‌گذاری نمی‌آیند، افزود: برای پتروشیمی بروجن طرح جایگزین داده نمی‌شود بلکه تنها می‌توان سرمایه‌گذار جایگزین اختصاص داد .
عباسی اضافه کرد: اگر مشکلی در دستگاه‌ها باشد باید حسن‌ها نیز بیان شوند و اشکال کار و فرد مقصر نیز باید مشخص شود، در حقیقت باید گلوگاه پیدا شود و دستور معاون رئیس جمهور است که در حضور مجمع نمایندگان استان مشکلات را در خصوص پروژه‌های استان برطرف کنند .
استاندار با اشاره به اینکه رتبه‌بندی‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات نا جوانمردانه است، خاطرنشان کرد: احساس می‌شود مشکل مربوط به جاهای دیگر است که باید نسبت به آن‌ ‎ ها حساسیت ایجاد شود .
در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موقعی که در سازمان مدیریت و برنامه‌ ‎ ریزی کشور حضور پیدا می‌کنیم گلایه‌مندی در خصوص عملکرد تسهیلات اشتغال استان است، به طوری که استان در تمامی شاخص‌ها عملکرد مناسبی ندارد، بنابراین لازم است حرکت و تلاش بیشتری صورت گیرد .
علی کاظمی افزود: اگر ابلاغ در زمینه تسهیلات وجود دارد ولی تخصیصی صورت نمی‌گیرد گزارش داده شود، همچنین باید اقداماتی صورت گیرد تا تخصیص‌ها افزایش یابد .
وی گفت: باید مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با بانک‌ها نشست‌هایی داشته باشند و راهکار را پیدا کنند، در صورتی که مشکل مربوط به تسهیلات است، موانع را بیابند، اگر کاری صورت نگیرد همه ما به نحوی مقصر هستیم .
کاظمی با اشاره به اختصاص 314 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به چهار بانک استان، تصریح کرد: این امر می‌تواند توسعه استان را به همراه داشته باشد ولی تنها 50 درصد آن تخصیص یافته و این نشان می‌دهد که خروجی لازم را نداشته است و لازم است تمامی ارگان‌ها حتی نهادهای نظارتی همکاری داشته باشند تا این اعتبارات جذب شود .

انتهای پیام

captcha