حضرت زینب(س) فقط الگوی صبر در مصیبت‌ها نیست/ رسم شهادت را زنده نگه داریم
کد خبر: 3750981
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
حجت‌الاسلام‌احمد پناهیان:

حضرت زینب(س) فقط الگوی صبر در مصیبت‌ها نیست/ رسم شهادت را زنده نگه داریم

کانون خبرنگاران نبأ ــ مبلغ حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت زینب(س) فقط الگوی وفاداری و عشق به برادر و صبر در مصیبت‌ها نیست، گفت: حضرت زینب(س) شیرزن میدان‌های سخت نبرد حق علیه باطل بود. ما هشت سال نجنگیدیم که امروز عده‌ای بگویند جنگ بیهوده و بی‌ثمر بود، و تنها راه‌حل مشکلات تعامل و سازش با دشمن است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد پناهیان، ششم مهرماه در مراسم یادواره شهدای محله قم نو، صبر در مبارزه و عدم تردید، دو درسی است که باید از شهدا بیاموزیم، گفت: امروز عده‌ای می‌خواهند خواسته استکبار را با تهدید و تحقیر به ما القا کنند که سند ۲۰۳۹ و FATF در همین راستاست. دشمن صریحاً می‌گوید ما با سند FATF می‌توانیم جمهوری اسلامی را نابود کنیم.
وی عنوان کرد: برخی می‌خواهند ما را به همان نقطه سال ۶۷ برسانند؛ آنچه ما را به پذیرش قطعنامه رساند، تردید برخی مسئولان نسبت به آرمان‌های حضرت امام(ره) و انقلاب بود؛ امروز هم با همان ادبیات می‌خواهند پذیرش قطعنامه‌ای دیگر را به ما تحمیل کنند.
حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جنگ نخواهد شد و مذاکره نمی‌کنیم، گفت: آقای روحانی باز هم در سازمان ملل عنوان کرد ما هم مثل شما آمریکایی‌ها معتقدیم مشکلات‌مان با گفت‌وگو و مذاکره حل می‌شود. این حرف غلط است؛ ما اساساً با آمریکا مشکل داریم، نه شخص ترامپ.
رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: مشکل امروز کشور ما این است که عده‌ای زمان جنگ تحمیلی به جبهه نرفتند و استقامت و صلابت رزمندگان را از نزدیک ندیدند، و امروز می‌خواهند برای ما تصمیم بگیرند.
مبلغ حوزه و دانشگاه گفت: حضرت زینب کبری(س) فقط الگوی وفاداری وعشق به برادر و صبر در مصیبت‌ها نیست. حضرت زینب(س) شیرزن میدان‌های سخت نبرد حق علیه باطل بود. ما هشت سال نجنگیدیم که امروز عده‌ای بگویند جنگ بیهوده و بی‌ثمر بود، و تنها راه‌حل مشکلات تعامل و سازش با دشمن است.
پناهیان با اشاره به آیه ۲۴ سوره احزاب‌ «لِيَجْزِيَ اللَّهُ الصَّادِقينَ بِصِدْقِهِمْ»، اظهار کرد: جزای صدق و مبارزه شهادت است. اگر شما گفتید مشکلات ما با مذاکره و گفت‌وگو حل می‌شود و جامعه این‌گونه به سعادت می‌رسد، راه و رسم شهادت را از بین برده‌اید. اگر کسی در این پایداری تردید ایجاد کرد و ما در برابر آن سکوت کردیم، به نسل جوان و نسل آینده خیانت کرده‌ایم.
وی ادامه داد: ما باید پای موضع حق خود محکم بایستیم، حتی اگر برایمان خرج داشته باشد. نگذاریم دشمن و نفوذی‌های داخلی‌شان در ذهن مردم نسبت به استقامت و مبارزه و استمرار این مسیر خللی وارد کنند.
مبلغ حوزه و دانشگاه تأکید کرد: مشکلات اقتصادی اخیر هم رفع خواهد شد؛ اما اگر روزی از گرسنگی هم بمیریم، بازهم نباید دست از مبارزه و استقامت برداریم.
حجت‌الاسلام پناهیان در پایان یادآور شد: تکلیف تک تک ماست که به حقایق اساسی انقلاب و آرمان‌های کلیدی امام راحل یعنی استکبارستیزی و کفرستیزی تا محو نظام سلطه کفر در عالم برگردیم. ما باید به انقلاب و منویات مقام معظم رهبری اعتماد کنیم و به آینده کشور و انقلاب امیدوار باشیم؛ و به حرف عده‌ای که نه در انقلاب سختی دیدند، و نه در جنگ مبارزه کردند توجه و اعتماد نکنیم.
حمید درویشی
انتهای پیام

captcha