توجه به ویژگی‌های شخصیتی کودکان کلید موفقیت در تربیت دینی است
کد خبر: 3751150
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

توجه به ویژگی‌های شخصیتی کودکان کلید موفقیت در تربیت دینی است

گروه اجتماعی- معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان طارم گفت: برای موفقیت در تربیت دینی فرزندان لازم است به هریک از عوامل تأثیرگذار در شخصیت فرزندان توجهات ویژه‌ای صورت گیرد.

توجه به ویژگی‌های شخصیتی کودکان کلید موفقیت در تربیت دینی استبه گزارش ایکنا، از زنجان، عبادالله عبادی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان طارم ظهر شنبه 7 مهرماه در همایش روش‌های فرزندپروری، اظهار کرد: خانواده به عنوان کوچکترین و مهمترین نهاد اجتماعی مؤثر در تعلیم و تربیت فرزندان است.
وی با بیان اینکه به علت اهمیت خانواده در تربیت فرزندان باید بیش از پیش این نهاد مهم و مؤثر محافظت و تقویت شود، افزود: پیچیدگی جامعه، مشکلات روز افزون و آسیب‌های اجتماعی متعدد موجب شده این نهاد مقدس روز به روز به قهقرا رفته و از ایفای وظایف خطیر خود ناتوان باشد.
این مدرس آموزش خانواده خاطرنشان کرد: فرزندان، والدین را مهمترین تکیه‌گاه خود می‌دانند، بنابراین والدین باید ضمن نظارت بر رفتار فرزندانشان آنها را به صورت مستمر حمایت و هدایت کند.
وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به تربیت دینی، فرزندان، عنوان کرد: یکی از مهمترین دستورات الهی که خداوند متعال در قرآن مجید به صراحت از آن یاد کرده و اهمیت آن را بیان فرموده است موضوع اهتمام و توجه به تربیت دینی خانواده است..
عبادی افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که در تربیت دینی فرزندان نقش اساسی ایفا می‌کند مسأله تعهد و دغدغه دینی والدین در محیط خانواده است، به این معنا که به هر اندازه مسائل دینی و تربیتی برای والدین مهم و ضروری جلوه نماید علاوه بر اینکه در خصوص تربیت فرزندان خود موفق‌تر خواهند بود فرزندان نیز به اهمیت و ضرورت آن مسائل بیشتر واقف می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر اهتمام و توجه والدین به تربیت دینی و اتخاذ راه و روش مناسب در این خصوص نباید از نقش محیطی بیرون از خانواده و ارتباط با دیگران را درتربیت فرزندان فراموش کرد، گفت: بسیاری از رفتارهای تربیتی و اخلاقی در محیط بیرون از خانواده به فرزندان انتقال داده می‌شود از این‌رو والدینی که هیچ‌گونه نظارت و توجهی به حضور فرزندان خود در محیط‌های غیر فرهنگی و دینی ندارند نمی‌توانند انتظار داشته باشند که در نهایت فرزندانشان از آسیب‌های اینگونه ارتباطات نامناسب اجتماعی در امان باشند.
وی خاطرنشان کرد: برای موفقیت در تربیت دینی فرزندان لازم است به هریک از عوامل تأثیرگذار درشخصیت فرزندان توجهات ویژه‌ای صورت گیرد، چرا که بی‌توجهی به هر یک از این موارد می‌تواند نتیجه نامطلوبی به دنبال داشته باشد.
انتهای پیام
captcha