3 نفر از مفسدان اقتصادی به اعدام محکوم شدند/مجازات سختی در انتظار اخلال‌گران حوزه حمل و نقل است
کد خبر: 3751606
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
محسنی اژه‌ای تصریح کرد؛

3 نفر از مفسدان اقتصادی به اعدام محکوم شدند/مجازات سختی در انتظار اخلال‌گران حوزه حمل و نقل است

گروه سیاست و اقتصاد- معاون اول رئیس قوه قضاییه با اشاره به محکومیت 3 نفر از مفسدان اقتصادی به اعدام گفت: کسانی که کامیون‌داران را تهدید کرده و یا از تردد آنها جلوگیری می‌کنند؛ بدانند که مجازات سختی در انتظار اخلالگران است.

3 نفر از مفسدان اقتصادی به اعدام محکوم شدند/مجازات سختی در انتظار اخلال‌گران حوزه حمل و نقل استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای دادگستری استان زنجان، در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین اخبار در خصوص مبارزه با مفسدان اقتصادی، اظهار کرد: تا کنون در دادگاه‌های ویژه‌ای که در راستای رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی تشکیل شده است، 35 نفر محکوم شدند.
وی شمار محکومین به اعدام در فسادهای اقتصادی را سه نفر برشمرد و گفت: این افراد به عنوان مفسد‌ فی‌ الارض شناخته و به اعدام محکوم شدند که حکم آن‌ها غیرقطعی است و در صورت رفتن به دیوان عالی کشور، تعیین و اجرایی خواهد شد.
معاون اول رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه 32 نفر  محکوم به حبس شدند، افزود: محکومان به حبس به 20 سال، 10 تا 12 سال و پایین‌تر محکوم شده‌اند که البته ممکن است انفصال و رد مال نیز داشته باشند.
محسنی‌اژه‌ای افزود: در شرایطی که دشمن تلاش دارد به زعم باطل خود، فضای جامعه را ملتهب کند، مطمئن باشد که دولت به میزان مورد نیاز مردم، کالاهای اساسی را وارد و ذخیره کرده است و جای نگرانی نیست.
وی تأکید کرد: از مردم نیز استدعا داریم که به اندازه نیاز خود خرید کنند؛ البته دشمن غیر از این تبلیغ کرده و مردم را تشویق به خرید بیش از حد نیاز خود می‌کند.
این مسئول یادآور شد: امروز افرادی در بخش حمل و نقل در حال فعالیت و خدمات‌رسانی هستند که در این بین عده‌ای به تحریک دشمن در این حوزه خلل ایجاد می‌کنند، کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند به ویژه در بحث کامیون‌داران که آنان را تهدید کرده و یا از تردد آنها جلوگیری می‌کنند؛ بدانند که مجازات سختی در انتظار اخلالگران است.
معاون اول رئیس قوه قضاییه یادآور شد: همچنین در حوزه حمل و نقل کالا به همه دادستان‌ها تاکید شده که با کمک نیروی انتظامی، در دستگیری افرادی که  از این طریق اخلال و تهدید ایجاد می‌کنند، اغماض نکنند.
انتهای پیام
captcha