داشته‌های فرهنگی خود را با هم‌افزایی به جهانیان عرضه كنیم
کد خبر: 3751737
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
ابراهیمی‌تركمان:

داشته‌های فرهنگی خود را با هم‌افزایی به جهانیان عرضه كنیم

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جمع مدیران كل فرهنگ و ارشاد استان‌ها، عرضه داشته‌های فرهنگی و هنری ایران اسلامی به تمام جهانیان با استفاده از ظرفیت هم‌افزایی را مورد تأكید قرار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ نشست «هم‌افزایی و نقش‌آفرینی ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در رویدادهای فرهنگی در خارج از کشور» صبح امروز(نهم مهرماه) در محل این سازمان برگزار شد.

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنان خود در افتتاحیه این نشست، با تمجید از مدیران کل ارشاد استان‌ها در همكاری و هم‌افزایی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در انجام فعالیت‌های فرهنگی در خارج از كشور، فرهنگ را نیاز حقیقی جامعه بشری عنوان كرد و گفت: داشته‌ها و ثروت فرهنگی ایران با این همه تنوع در کمتر کشوری وجود دارد.

وی افزود: ایران برای رسیدن به هویت نیازی به مصادره شخصیت‌ها و آثار فرهنگی دیگر كشورها ندارد؛ اما شاهد این هستیم كه كشورهای مختلف برای هویت‌سازی، به دنبال ایجاد شخصیت‌های نمادین و حتی مصادره شخصیت‌های دیگر كشورها از جمله مشاهیر ایران هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با این حال در عرضه داشته‌های فرهنگی خود در دیگر كشورها با مشكل مواجه و در طول تاریخ نسبت به این قضیه بی‌توجه بوده‌ایم. بر این اساس در برنامه‌های متعدد خود در خارج از كشور فرهنگ و هنر را توأمان معرفی می‌كنیم؛ زیرا اعتقاد داریم كه چنانچه داشته‌های فرهنگی خود را خوب مدیریت و عرضه کنیم، نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش هم‌افزایی این سازمان با ادارت كل ارشاد استان‌ها برای اعزام هنرمندان سراسر كشور به كشورهای مختلف به منظور معرفی فرهنگ و هنر تمام شهرهای ایران را فعالیتی مثبت و دارای ثمرات مفید معرفی كرد و تعالی هنرمندان و نیز امكان عرضه بهتر فرهنگ و هنر ایرانی در كشورهای مختلف را از نتایج ارزشمند این هم‌افزایی دانست.

ابراهیمی‌تركمان همچنین پیشنهاد انتخاب استان‌های كشور را به عنوان استان معین برای فعالیت‌های فرهنگی ایران در كشورهای مختلف ارایه داد و گفت: در تانزانیا یک خودمختاری به نام زنگبار داریم که تمام اهالی آن خود را شیرازی می‌دانند به این نسب افتخار می‌کنند. اگر استان فارس را معین تانزانیا و زنگبار معرفی كنیم، در برنامه‌های فرهنگی خود موفقیت‌های خوبی كسب خواهیم كرد.

در بخش دیگری از افتتاحیه این نشست، سید محمدحسین هاشمی، معاون همكار‌ی‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برخی از نتایج ارزشمند هم‌افزایی بین این سازمان و ادارت كل ارشاد استان‌ها را برشمرد.

تجلیل از مدیران کل ارشاد استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، قم، بوشهر و ایلام، برای بالاترین همکاری و مشارکت با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عرضه داشته فرهنگی ایران اسلامی در سراسر جهان، از دیگر برنامه‌ای افتتاحیه این نشست بود.

بنا بر اعلام این گزارش، نشست «هم‌افزایی و نقش‌آفرینی ادارت كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در رویدادهای فرهنگی در خارح از کشور» صبح امروز (دوشنبه 9 مهرماه) با حضور رییس و معاونان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدیران كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر كشور و جمعی از مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

گفتمان مشترك مدیران درباره هم‌اندیشی و هم‌افزایی و گفتمان مشترك مدیران درباره موضوع استان‌های مرزی، پنل‌های تخصصی این نشست هستند.

انتهای پیام

captcha