بزرگداشت مولانا در دانشگاه «بلخ» افغانستان
کد خبر: 3751755
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

بزرگداشت مولانا در دانشگاه «بلخ» افغانستان

گروه بین‌الملل ـ آیین بزرگداشت مولانا، شاعر بلند آوازه زبان فارسی با همکاری نمایندگی فرهنگی ایران در مزار شریف در اتاق ایران‌شناسی دانشگاه بلخ برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ آیین بزرگداشت مولانا، شاعر بلند آوازه زبان فارسی دیروز (8 مهرماه) مصادف با روز بزرگداشت مولوی(شاعر ایرانی قرن هفتم هجری قمری) با همکاری نمایندگی فرهنگی ایران و دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بلخ در اتاق ایران‌شناسی این دانشگاه برگزار شد.

عبد الاحمد ثواب، رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بلخ هدف از برگزاری این مراسم را ادای دین نسبت به علماء، دانشمندان و ادباء و همچنین، شناخت اندیشه‌ها و شخصیت درخشان مولانا برای نسل امروز بیان کرد.

هادی موافق، رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف نیز در سخنانی، راز ماندگاری اندیشه‌های مولانا را نحوه بیان مطالب و جامعیت شخصیت مولانا دانست.

همچنین اسدالله حارث، استاد ادبیات بلخ و مولاناشناس درباره اندیشه مولانا گفت: مهمترین رُكن اندیشه مولانا، انسان است. مولانا می‌خواهد انسان را از وادی‌های ژرف و تنگناهای مضیق و خوفناك و باریك گذر دهد تا او را تهذیب کند و به افق‌های حیرت انگیز انسانیت برساند. بنابراین انسان مركز جهان‌بینی مولاناست.

بزرگداشت مولانا در دانشگاه «بلخ» افغانستان

محمد صالح راسخ، رئیس دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه بلخ و فیض الله نصری، از دیگر اساتید ادبیات فارسی در سخنرانی خود به آثار و زندگانی مولانا اشاره کردند.

در ادامه این برنامه، چند نفر از دانشجویان نیز دکلمه و اشعاری از مولانا قرائت کردند.

انتهای پیام

captcha