نهمین نمایشگاه سراسری کتاب در زنجان آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 3751978
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

نهمین نمایشگاه سراسری کتاب در زنجان آغاز به‌کار کرد

گروه فرهنگی- نهمین نمایشگاه کتاب و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان زنجان آغاز به‌کار کرد.

نهمین نمایشگاه سراسری کتاب در زنجان آغاز به‌کار کردبه گزارش ایکنا از زنجان، عصر دوشنبه ۹ مهرماه نهمین نمایشگاه سراسری کتاب و سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان در محل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین آغاز شد.
فاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب و مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان اظهار کرد: از شاخص‌های توسعه یافتگی هر کشور، سرانه مطالعه و مصرف کالاهای فرهنگی است که برگزاری نمایشگاه‌های مختلف کتاب در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان رتبه دوم کشوری در سرانه مطالعه‌ را به خود اختصاص داده که از افتخارات استان محسوب می‌شود، عنوان کرد: تلاش ما بر این است که عدالت فرهنگی را ساری و جاری کنیم.
وی به اعزام اصحاب فرهنگ و هنر ۸ شهرستان استان زنجان به نمایشگاه بین‌المللی کتاب اشاره کرد و گفت: رونمایی از کتاب‌های چاپ شده در مناسبت‌های مختلف، افزایش سرعت انتشار کتاب با تقویت سامانه‌های مربوطه و تامین ارز کاغذ از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اقدامات مهم در راستای توسعه عدالت فرهنگی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزاری این نمایشگاه کتاب را رویداد بزرگ فرهنگی خواند و گفت: در این نمایشگاه ۳۰۰ غرفه با حضور ۴۰۰ ناشر از سراسر کشور مستقر شده است که کتاب‌ها را با تخفیف دست‌کم ۳۰ درصدی ارائه می‌کنند.
کرباسی خاطرنشان کرد: رونمایی از ۵ کتاب نویسندگان استان و برگزاری ۵ کارگاه آموزشی از جمله فن بیان، کتابخوانی، تبیین نقش روحانیون در دفاع مقدس از مواردی است در حاشیه این نمایشگاه درنظر گرفته شده است.
انتهای پیام 
captcha