افزایش سه برابری مبتلایان به وبا در «الحدیده» یمن
کد خبر: 3752146
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
صندوق نجات کودکان خبر داد:

افزایش سه برابری مبتلایان به وبا در «الحدیده» یمن

گزوه بین‌الملل ـ سازمان بین‌المللی خیریه «صندوق نجات کودکان» اعلام کرد که از زمان از سرگیری نبرد در استان الحدیده واقع در غرب یمن، تعداد مبتلایان به بیماری وبا در مراکز بهداشتی مورد حمایت این سازمان حدود سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی؛ سازمان غیردولتی انگلیسی حمایت از کودکان در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد مبتلایان وبا در یمن 170 درصد افزایش یافته، به طوری که تعداد مبتلایان به وبا در ماه ژوئن 497 مورد بوده که این عدد در ماه گوست(مردادماه) به 1342 نفر رسیده است.

صندوق نجات کودکان دلیل این افزایش را شروع جنگ بین انصارالله و ائتلاف نظامی سعودی می‌داند.

صندوق نجات کودکان گزارش داد که حدود 30 درصد موارد مبتلا به وبا در کودکان زیر 5 سال گزارش شده، این سازمان همچنین از نگرانی‌ خود درباره سرنوشت 100 هزار کودک که از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند، خبر داد.

در این بیانیه آمده؛ افزایش موارد احتمالی مبتلا به وبا به یک روند کلی در سراسر کشور یمن تبدیل شده و از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 23 هزار مورد مشکوک به وبا در یمن ثبت شده است.

دفتر امور انسانی سازمان ملل نیز دیروز اعلام کرد که 4551 نفر در یمن به علت بیماری وبا جان خودشان را از دست داده‌اند و 1.2 میلیون مورد مشکوک به آن در بین فاصله زمانی آوریل 2017(فروردین‌ماه 1396) تا سپتامبر 2018 (شهریورماه 1397) گزارش شده است.

سازمان ملل متحد در اواخر مردادماه امسال هشدار داد که یمن بعد از دو موج بیماری 2016 و 2017 در برابر موج سوم آن قرار گرفته است.

صندوق نجات کودکان با اشاره به این که از سرگیری جنگ در شهر الحدیده، ترس این سازمان را مبنی بر ایمنی فاضلاب‌ها و تاسیسات آبرسانی افزایش میدهد، نسبت به خطر و آسیب رساندن این تاسیسات بر ساکنان شهر خبر داد.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد از زمان آغاز درگیری‌ها از فروردین‌ماه 94 بیش از ده‌ها هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و باعث شده تا بدترین بحران انسانی جهان رقم بخورد. این سازمان همچین تاکید می‌کند که سه چهارم یمنی‌ها به کمک نیاز دارند و قحطی تمام مناطق را تهدید می‌کند.
 
صندوق نجات کودکان یک سازمان بین‌المللی خیریه است که به کودکان نیازمند کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند. این سازمان در سال ۱۹۱۹ در بریتانیا تأسیس شد.
انتهای پیام
captcha