نقش موثر آموزش‌های دینی در پیشگیری از اعتیاد
کد خبر: 3752651
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵

نقش موثر آموزش‌های دینی در پیشگیری از اعتیاد

گروه اجتماعی- معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش طارم بر نقش موثر آموزش‌های دینی در پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش در زمینه کنترل آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برنامه‌هایی دارد.

نقش موثر آموزش‌های دینی در پیشگیری از اعتیادبه گزارش ایکنا، از زنجان، عبادالله عبادی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش طارم ظهر امروز 11 مهر ماه در جمع اولیای دانش‌آموزان دبستان شهید سرداری سانسیز طارم گفت: جامعه ما یک جامعه مذهبی است و طبیعتاً آموزه‌های دینی می‌تواند به عنوان یک مؤلفه کارآمد و مفید در امر پیشگیری مؤثر باشد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش طارم عنوان کرد: ما نسبت به تربیت جسمی و باورهای دینی جوانان مسئول هستیم و برای در امان ماندن از اعتیاد باید آنها را به آموزه‌های دینی تشویق کنیم.
وی با تاکید بر اینکه بررسی در قرآن و روایات دین اسلام هر انسان فهیمی به راحتی درک می کند که مواد مخدر علاوه بر آثار سویی که بر جسم و روح انسان دارد، آثار مخرب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز به دنبال دارد، عنوان کرد: بنابراین یکی از گام‌های بلند در امر مبارزه با مواد مخدر، تحقیق در زمینه حکم فقهی و روشن شدن تکلیف شرعی آن است.
عبادی تصریح کرد: مواد مخدر از مصادیق اضرار به نفس به شمار می‌آید و استعمال تخدیرکننده‌ها و هر چیزی که نیروی عقل را کاهش می‌دهد و یا هر نوع عملی که از نظر عرف غالبا زمینه نابودی و توانایی را فراهم می‌کند مشمول نهی و حکم تحریم قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به نقش موثر خانواده در پیشگیری از اعتیاد، گفت: در اکثر موفقیت‌ها و شکست‌ها و گرفتاری‌های فرزندان ردپای خانواده‌ها دیده می‌شود لذا کلیه اعضای خانواده به‌خصوص والدین نقش بسیار مهمی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان به انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد آنان دارند.
عبادی افزود: خانواده کوچکترین، ولی مهمترین نهاد اجتماعی مؤثر در تعلیم و تربیت فرزندان است و والدین به عنوان اولین معلم فرزندانشان تأثیر زیادی در شکل‌گیری رفتار و کردارهای آنان دارند.
عبادی یادآور شد: فرزندانمان آنچه که ما می خواهیم نمی‌شوند، بلکه آنچه را که ما انجام می‌دهیم و آنها می‌بینند، می‌شوند،پس چه بهتر که در انجام حسنات و رفتارهای مثبت برای آنان الگوی خوبی باشیم.
این مسئول ادامه داد: امروزه فرزندپروری یک هنر است و رفتار خوب خود به خود شکل نمی‌گیرد، والدین و مربیان باید با آگاهی از تکنیک‌های روانشناختی رفتار و کردار آنان را جهت داده و در صورت لزوم نسبت به تغییر رفتار آنان اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش نیز، در زمینه کنترل آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برنامه‌هایی دارد و نسبت به تشکیل کارگاه‌های آموزشی در طول سال تحصیلی اقدام خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha