شکایت اتحادیه نویسندگان عرب از انتشارات اسرائیلی
کد خبر: 3753320
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱

شکایت اتحادیه نویسندگان عرب از انتشارات اسرائیلی

گروه بین‌الملل- اتحادیه نویسندگان عرب به دنبال تنظیم شکایت علیه انتشارات اسرائیلی به دلیل چاپ و انتشار بدون اجازه آثار نویسندگان عرب است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الدستور؛ اتحادیه نویسندگان عرب از یک انتشارات اسرائیلی به نام «رسیلنگ» به دلیل چاپ و نشر بدون اجازه آثار نویسندگان عرب، شکایت خواهد کرد.

در پی این اقدام، «حبیب صایغ» دبیر کل اتحادیه نویسندگان و ادیبان عرب طی نامه‌ای به دبیر کل وکلای عرب و رئیس اتحادیه ناشران عرب، تمایل خود مبنی بر شکایت از این انتشارات اسرائیلی را اظهار کرد.

صایغ در این نامه تأکید کرد: اولا به دلیل احساس مسئولیت خود نسبت به قوم عرب و دوم به دلیل پافشاری بر موضع ضداسرائیلی خود و نیز به دلیل نقش قانونی‌مان در دفاع از حقوق نویسندگان و ادیبان عرب، خواستار پرداخت ضررهایی هستیم که از طرف این انتشارات به این زنان نویسنده وارد شده است.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت تنظیم شکایت بین‌المللی از این انتشارات و پرداخت غرامت به این عده از نویسندگان و حمایت از حقوق مادی و معنوی آنها گفت: باید اقدامات لازم صورت گیرد تا این انتشارات در آینده دیگر دست به چنین اعمالی نزند.

یادآور می‌شود، این انتشارات، آثار 45 نویسنده زن عرب را به زبان عبری ترجمه و در کتابی با عنوان «حریه» (آزادی) منتشر کرده است.

انتهای پیام

captcha