شرح و تفسیر سوره «حجرات» در دارالقرآن ریحانة‌النبی(س)
کد خبر: 3753573
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

شرح و تفسیر سوره «حجرات» در دارالقرآن ریحانة‌النبی(س)

کانون خبرنگاران نبأ ــ دارالقرآن ریحانة‌النبی(س) فرهنگ‌سرای کار و تعاون، امروز، 15 مهرماه به شرح و تفسیر سوره مبارکه «حجرات» می‌پردازد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه شرح و تفسیر سوره مبارکه «حجرات» به‌منظور ترویج مراجعه و بهره‌برداری از متون دینی در زندگی روزمره امروز، 15 مهرماه از ساعت 16 تا 18 با حضور سعیده‌السادات باقری، مدرس علوم قرآنی ویژه بانوان در دارالقرآن ریحانة‌النبی(س) فرهنگ‌سرای کار و تعاون برگزار می‌شود.

سوره حجرات، چهل و نهمین سوره و از سوره‌های مدنی قرآن است که در جزء ۲۶ جای دارد. حجرات جمع حجره به معنای اتاق است. این واژه در آیه چهارم آمده است. سوره حجرات درباره آداب برخورد با پیامبر(ص) و نیز اخلاق اجتماعی همچون سوء ظن، تجسس و غیبت سخن می‌گوید. از آیات مشهور این سوره آیه اُخُوت است که مؤمنان را برادر یکدیگر معرفی می‌کند و آیه نبأ که می‌گوید به هر خبرآورنده‌ای اعتماد نکنید و آیه سیزدهم که گرامی‌ترین فرد را نزد خداوند کسی می‌داند که باتقواتر است.

همچنین مهد قرآن فرهنگ‌سرای کار و تعاون طی روزهای 15 و17 مهرماه آموزش سوره «ماعون» را از ساعت 15 تا 16 ویژه کودکان در نظر گرفته است.

طی مراسمی که ویژه گروه سنی 7 تا 12 سال، روز سه‌شنبه، 17 مهرماه از ساعت 16 تا 18 به شرح و تفسیر سوره مبارکه «مزمل» پرداخته خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های این مهد قرآن می‌توان به آموزش کاردستی و نقاشی با موضوع قصه‌ها و پازل‌های قرآنی، آشنایی با سوره‌های کوچک قرآن و... اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی: بزرگراه یادگار امام(ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک 76، فرهنگ‌سرای کار و تعاون مراجعه و یا با با شماره 66044887 تماس بگیرند.

زهرا رستمی
انتهای پیام

captcha