همایش «قصه‌گویی» در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 3753597
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

همایش «قصه‌گویی» در سمنان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از برگزاری همایش استانی قصه‌گویی در سمنان خبر داد و گفت: قصه‌گویی نقش بسیار مهمی در تربیت کودکان دارد از این رو باور داریم که مربیان و خصوصا معلمان ابتدایی مدارس حتما باید با هنر قصه‌گویی آشنایی داشته باشند.

همایش  «قصه‌گویی» در سمنان برگزار می شود

به گزارش ایکنا از سمنان، مهدی جمال، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان امروز، 15 مهر درجمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته کودک از برگزاری همایش استانی قصه‌گویی در سمنان خبر داد و گفت: قصه‌گویی نقش بسیار مهمی در تربیت کودکان دارد از این رو باور داریم که مربیان و خصوصا معلمان ابتدایی مدارس حتما باید با هنر قصه‌گویی آشنایی داشته باشند که در اینن راستا دوره‌هایی از سوی مربیان کانون برای شماری از معلمان استان برگزار شده است.

جمال با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 مرکز سیار روستایی در حال خدمات‌دهی به کودکان و نوجوانان روستایی استان هستند. ادامه داد: دو مرکز پستی و یک مرکز سیار شهری نیز در همین راستا در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از عضویت 38 هزار کودک و نوجوان در مراکز 16گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد و گفت: بالغ بر 13 هزار نفر از این اعضاء در روستاهای استان زندگی می‌کنند.

وی از برپایی نمایشگاه کلک طلایی در هفته کودک خبر داد و اذعان کرد: این نمایشگاه دیروز با حضور استاندار سمنان افتتاح شد.

جمال از بررسی اثرات بازی‌های رایانه‌ای ایرانی-اسلامی بر کودکان و نوجوانان در قالب یک نشست تخصصی خبر داد وگفت: کانون پرورش فکری با هدف اینکه بازی‌های رایانه‌ای را جهت‌دهی کند اقدام به برگزاری مسابقات رایانه‌ای در استان نموده است.

وی  راهپیمایی و همایش خیابانی آیندگان را به عنوان یکی از ویژه‌برنامه‌های این هفته در استان برشمرد و گفت:  بیش از 400 کودک و نوجوان سمنانی در این ویژه‌برنامه که با شعار "آینده را باید ساخت" برگزار می‌شود، حضور دارند.

جمال یادآور شد: اجتماع پایانی همایش خیابانی آیندگان در پارک ملت سمنان برگزار می‌شود که به‌عنوان یک مانور فرهنگی  است که در این پارک هفت غرفه با مشارکت میراث فرهنگی، محیط‌زیست، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و..برپا و کودکان از امکانات آن بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

 

 

 

captcha