قدردانی مقام آلمانی از دریافت چهل مینیاتور حسینی
کد خبر: 3753831
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

قدردانی مقام آلمانی از دریافت چهل مینیاتور حسینی

گروه بین‌الملل ـ مشاور ارشد وزیر فرهنگ و رسانه آلمان طی پیامی از دریافت یک جلد از اثر «شهید عشق»؛ مجموعه چهل مینیاتور از حماسه حسینی قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا؛ کریستیان گورنی(Christian Groni)، مشاور ارشد وزیر فرهنگ و رسانه آلمان در پاسخ به دریافت یک جلد از اثر «شهید عشق»؛ مجموعه چهل مینیاتور روایت‌کننده حماسه حسینی که اخیرا با حمایت مؤسسه آل البیت(ع) شعبه آلمان به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نشر یافت، ضمن ارسال پیامی برای رایزنی فرهنگی ایران در آلمان از این اقدام قدردانی و دیدگاه وزارتخانه یاد شده را درباره ارزش این اثر و تأثیر آن در محیط فرهنگی و هنری آلمان بدین شرح اعلام کرد:

«از شما به خاطر نامه معرفی و اثر آلبوم شهید عشق مرتبط درباره حماسه [امام] حسین[ع] که برای وزیر دولت در امور فرهنگ و رسانه نگاشته و ارسال داشتید، سپاسگزارم. این مینیاتورها یک نگرش هنری بسیار جالبی را در این موضوع ارائه داده و از طرف دیگر، ما را به بررسی عمیق‌تر تاریخ و باورهای دینی شما تشویق و ترغیب می‌کند».

گفتنی است، آلبوم «چهل مجلس مینیاتور قیام امام حسین(ع)» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در آلمان به زبان آلمانی منتشر شده و اثر «شاه محمود محمدجانف» است که در سال ۲۰۰۱ آن‌ها را تصویر کرده بود.

«مجلس ارائه نامه‌های دعوت اهل کوفه»، «مجلس فراخوانی امام به بیعت با یزید» و «ابوالفضل(ع) در نهر» از بخش‌های مختلف آلبوم تصویری چهل مجلس مینیاتور قیام امام حسین(ع) است.

انتهای پیام

captcha