آمارگیری از وضعیت واحد‌های مسکونی ۲۰۹ روستای خراسان‌شمالی
کد خبر: 3753952
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

آمارگیری از وضعیت واحد‌های مسکونی ۲۰۹ روستای خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی خراسان‌شمالی گفت: براساس چهارمین طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور وضعیت واحد‌های مسکونی ۲۰۹ روستای استان آمارگیری می‌شود.

آمارگیری از وضعیت مسکن 209 روستای خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، علی محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان در نشست خبری اظهار کرد: چهارمین طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور 21 مهرتا 21 آبان ماه سال جاری در استان نیز آغاز شده و وضعیت واحدهای مسکونی 209 روستای خراسان شمالی بررسی خواهدشد.
وی با اشاره به اجرذای این طرح در میان 30 درصد از روستاهای استان، ادامه داد: در مجموع چهارهزار و 259 واحد مسکونی مقام سازی شده طی سال های گذشته به لحاظ نوع ساه، عمر واحد،مساحت عرصه و عیان، وضعیت مالکیت،نوع سکونت، فضاهای معیشتی، جمعیت خانوارو مشخصات بافت مسکونی موردآمارگیری قرار می‌گیرند.
محمدی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم، دهیاران و شوراهای اسلامی در این طرح، عنوان کرد: آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی استان با مشارکت 30 نفر ناظر فنی آموزش دیده و دو سرپرست و هماهنگ کننده از تهران با بکارگیری 9 دسگاه خودرو در استان انجام خواهدشد.
وی یادآورشد: وجه تمایز آمارگیری سال جاری با سنوات گذشته، اختصاص 30درصد نمونه‌های واحدهای مسکونی کشور به واحدهای مسکونی استفاده کننده از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است به گونه ای که در نتایج امکان مقایسه این واحدها با سایرواحدهای مسکونی فراهم شود.
محمدی شناخت برخی از ویژگی های مرتبط با مسکن در آبادی های هر استان، بررسی مشخصات کمی و کیفی واحدهای مسکونی تحت پوشش طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به تفکیک استان و شهرستان را از اهداف این طرح برشمرد.
وی عنوان کرد: در این آمارگیری اطلاعات واحدهای مسکونی از طریق مصاحبه مستقیم با خانوار ساکن در واحد مسکونی و تکمیل پرسشنامه طرح و اطلاعات آبادی از طریق صحبت با مطلعین محلی در روستا وتکمیل پرسشنامه آبادی جمع آوری می‌شود.
محمدی با بیان اینکه در مجموع درصد خطا در این طرح حدود پنج درصد است، یادآورشد: براساس این طرح تحلیل برخی موارد همانند شناخت واقعیت‌های موجود مسکن و روند تحولات آن در طی زمان، توسعه سیستم جامع اطلاعاتی مسکن روستایی با ایجاد پایگاه اطلاعاتی و تخصصی مسکن روستایی، تهیه و تدوین شاخص‌های مسکن روستایی و ارزیابی تغییرات هزینه احداث مسکن روستایی و نقش وام‌های طرح ویژه وتغییرات آن در تامین این هزینه و بررسی وضعیت روستاها از نظر بافت مسکونی، نحوه گسترش و الگوی استفاده ازمصالح و امکانات و تسهیلات مرتبط با سکونت امکان پذیر است.

captcha