امنیت اجتماعی؛ پیامد امر به معروف و نهی از منکر
کد خبر: 3754162
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

امنیت اجتماعی؛ پیامد امر به معروف و نهی از منکر

گروه اجتماعی- سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان طارم با اشاره به اینکه امر به معروف در حقیقت اظهار کرامت و بزرگی طرف مقابل است، گفت: امنیت اجتماعی پیامد امر به معروف و نهی از منکر است.

امنیت اجتماعی؛ پیامد امر به معروف و نهی از منکربه گزارش ایکنا، از زنجان، حجت‌الاسلام حسن محمدی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی طارم ظهر امروز دوشنبه 16 مهر ماه در جمع مردم آب‌بر با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) پر از درس و عبرت برای همگان است، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف قیام سیدالشهدا(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود که این امر همواره در اعمال و گفتار امام حسین(ع) نیز قابل مشاهده بود.
وی ادامه داد: در تعالیم اسلامی، امر به معروف بر نهی از منکر تقدم دارد و این تقدم، یک امر قراردادی نیست، بلکه ریشه در تکوین و فطرت دارد.
محمدی با اشاره به اینکه امر به معروف در حقیقت خود اظهاری کرامت و بزرگی طرف مقابل است، یادآور شد: نهی از منکر همراه با نوعی اظهار جنبه‌های منفی و نوعی تحقیر و شکستن طرف مقابل است.
وی با تاکید بر ضرورت احیای این فریضه الهی در جامعه،تصریح کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به مانند سدی محکم در مقابله با آسیب‌های اجتماعی عمل می‌کند.
انتهای پیام
captcha