تأکید استاندار خراسان رضوی بر تبیین شعار‌های وحدت‌آفرین در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3754364
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

تأکید استاندار خراسان رضوی بر تبیین شعار‌های وحدت‌آفرین در پیاده‌روی اربعین

گروه فرهنگی - استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه دشمنان با اقدامات تروریستی و ایجاد اختلاف بین ایران و عراق درصدد کمرنگ کردن حرکت اربعین هستند نسبت به استفاده از شعارهایی که ایجاد وحدت و همدلی می‌کند تأکید کرد.

تاکید استاندار خراسان رضوی بر تبیین شعارهای وحدت آفرین در پیاده روی اربعینبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی امروز، 17 مهرماه در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی(ع) در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: خدمت به زائران اربعین که در واقع از نشانه های شیعه بودن است توفیقی بزرگ است.

وی با اشاره به روایت امام حسن عسکری(ع) در خصوص اینکه زیارت اربعین یکی از نشانه های شیعه است، ادامه داد: زیارت اربعین یکی از شاخصه های شیعه و تفکر شیعی است و راهپیمایی بزرگ پیاده روی اربعین نیز همایشی انسانی با اهداف و در راستای اشاعه ارزش های اسلامی است که مردم به دور از هر تجملاتی به دور هم جمع می شوند.

رشیدیان عنوان کرد: این حرکت، حرکتی مردمی است و هر سال با اشتیاق بیشتر به خیل عظیم عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) افزوده می شود اما از طرفی این همایش بدخواهان زیادی نیز دارد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: عربستان سعودی با آن همه هزینه ای که صرف می کند، در سال حدود 3 میلیون در حج تمتع و حدود 9 میلیون در حج عمره زائر دارد اما پیاده روی اربعین طی بازه زمانی 10 روزه بیش از 25 میلیون زائر مشتاق از همه ادیان ابراهیمی در کنار یکدیگر دارد که یک زندگی انسانی و به دور از تجملات و وابستگی ها با ارادت به امام حسین(ع) را به نمایش می گذارند.

رشیدیان بیان کرد: دشمنان بارها با اقدامات تروریستی و شایعات و ایجاد جنگ روانی برای جلوگیری از گسترش این حرکت میلیونی حسادت خود را نشان داده اند. آنچه که در بصره و خوزستان رخ داد نیز نمونه هایی از این اقدامات دشمن بود که به نوعی برای ایجاد و توسعه اختلاف بین دو کشور ایران و عراق بود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر استفاده از پرچم امام رضا(ع) برای 80 موکب اعزامی از استان خراسان رضوی گفت: حرکت اربعین نیز به ایجاد اتحاد و همدلی بین ملت ها به ویژه دو کشور ایران و عراق کمک خواهد کرد لذا نسبت به حمل نمادهایی که ایجاد حساسیت می کند جلوگیری و از شعارهایی که ایجاد وحدت و همدلی می کند، استفاده شود.

وی ادامه داد: از آنجا که عراقی ها به میزبانی زائران افتخار می کنند و آن را انحصاری برای خودشان می دانند؛ برای جلوگیری از ایجاد حساسیت در این خصوص نیز کمیته مشارکت های مردمی عنایات ویژه داشته باشد.

رشیدیان افزود: تاکنون 23 هزار نفر برای اربعین ثبت نام کرده اند. با توجه به تجربیات سال های گذشته، زائران معمولا ثبت نام را به روزهای آخر موکول می کنند لذا از رسانه ها تقاضا می شود بر اساس فتاوای مراجع مبنی بر اینکه افرادی که 5 روز قبل و بعد از اربعین به کربلا مشرف شوند هم از ثواب زیارت اربعین نیز بهره مند خواهند شد، اطلاع رسانی کنند.

وی ضمن تأکید به زائران در خصوص ثبت نام در کاروان های حج و زیارت گفت: اقدام زودتر برای ثبت نام از سوی زائران باعث ارائه خدمات مناسب از جمله خدمات حمل و نقل، پیش بینی اسکان و تغذیه و... خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: نسبت به جمع آوری کمک های مردمی عنایت کمی شده است؛ لذا علاوه بر مشهد نیز باید به سایر شهرستان ها در این خصوص اطلاع رسانی به ویژه از سوی صدا و سیما صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما خراسانی ها در دهه آخر صفر میزبانی زائران حضرت رضا(ع) را بر عهده داریم لذا همه دستگاه های اجرایی باید به سرعت تجدید قوا کرده و برای میزبانی امام مهربانی ها آمادگی لازم را داشته باشند تا خدمت رسانی شایسته از عزاداران و زائران دهه پایانی صفر به نحو عالی صورت گیرد.

رشیدیان افزود: تاکنون 350 کاروان زائران پیاده امام رضا(ع) به تعداد 57 هزار نفر برای تشرف به مشهد در دهه پایانی صفر ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود در سال جاری نسبت به سال گذشته این تعداد افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی گفت: امید است دستگاه‌های اجرایی با سازماندهی و انرژی مضاعف برای خدمت به زائران امام رضا(ع) آمادگی لازم را پس از بازگشت از اربعین کسب کنند.

انتهای پیام

captcha