بررسی وضعیت نمازخانه‌های متروی مشهد/ از علت کثیفی فرش‌ها تا استقبال نمازگزاران
کد خبر: 3754587
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

بررسی وضعیت نمازخانه‌های متروی مشهد/ از علت کثیفی فرش‌ها تا استقبال نمازگزاران

گروه اجتماعی - سخنگوی شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: در ایستگاه‌های پرتردد مثل طالقانی، شریعتی، خیام و... که دانش‌آموزان تردد می‌کنند، گاهاً با کفش از روی فرش‌های نمازخانه مترو عبور می‌کنند یا روی این فرش‌ها تا آمدن قطار می‌نشینند. در واقع این مکان را تبدیل به پاتوق خود می‌کنند که همین امر باعث کثیف شدن فرش‌ها می‌شود.

علت کثیفی برخی از فرش‌های فضای نماز متروی مشهد چیست؟میثم زارع در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص مشاهدات خبرنگار ایکنا از وضعیت نمازخانه‌های ایستگاه‌های متروی مشهد اظهار کرد: با توجه به تقاضا‌هایی که شهروندان داشتند، نمازخانه‌هایی به صورت پرتابل با استفاده از پارتیشن برای ایجاد فضای نمازخانه در مترو راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: پیشتر از آن به شهروندان اطلاع داده بودیم که اگر کسی قائل به نماز اول وقت است و یا نمازشان در حال قضا شدن است، می‌توانند به همکاران ما در ایستگاه مراجعه کرده و از فضای نمازخانه خود کارکنان استفاده کنند، اما شهروندان درخواست فضای مجزایی برای نماز داشتند که به همین جهت این فضا‌ها ایجاد شد.

سخنگوی شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در خصوص استقبال مردم از فضای نمازخانه بیان کرد: بعد از ایجاد فضای مجزا برای نماز، شهروندان خیلی کم از این فضا‌ها استقبال کردند.

وی در خصوص علت کثیف بودن برخی از فرش‌های این نمازخانه‌ها عنوان کرد: در ایستگاه‌های پرتردد مثل طالقانی، شریعتی، خیام و... که دانش‌آموزان تردد می‌کنند، گا‌ها با کفش از روی فرش‌های نمازخانه مترو عبور می‌کنند یا روی این فرش‌ها تا آمدن قطار می‌نشینند. در واقع این مکان را تبدیل به پاتوق خود می‌کنند که همین امر باعث کثیف شدن فرش‌ها می‌شود.

زارع افزود: فرش‌های این فضا‌ها در فاصله زمانی کوتاه و در هر بار کثیف شدن، شسته می‌شود و سریعا در خصوص شست و شوی فرش‌های ایستگاه‌ها یاد شده، اقدام خواهد شد.

سخنگوی شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در خصوص نبود سرویس بهداشتی در مترو یادآور شد: در خط یک قطار شهری به کلیه همکاران ابلاغ شده، اگر کودک، فرد سالمند، شخص بیمار، زن باردار و... مراجعه برای استفاده از سرویس بهداشتی کارکنان کند، همکاران ما موظف هستند که با آنان همکاری کنند.

وی افزود: ایجاد سرویس بهداشتی برای تمام شهروندان در خط یک قطار شهری امکان‌پذیر نیست. البته غالب ایستگاه‌های خط یک در کنار مساجد، سرویس بهداشتی‌های عمومی و... راه‌اندازی شده که شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

captcha