رئیس صندوق بین‌المللی پول نگران سرنوشت خاشقچی
کد خبر: 3755227
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

رئیس صندوق بین‌المللی پول نگران سرنوشت خاشقچی

گروه بین‌الملل – کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول اعلام کرد با آنکه سفر خود را به عربستان لغو نمی‌کند اما منتظر اطلاع از سرنوشت روزنامه‌نگار مفقود سعودی، جمال خاشقچی است.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛  لاگارد که در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت با اعلام اینکه برنامه خود برای شرکت در همایش سرمایه‌گذاری در عربستان که قرار است در پایان ماه جاری میلادی انجام شود را لغو نمی‌کند افزود: در این لحظه تصمیم ندارم برنامه خود را تغییر دهم، اما بی صبرانه منتظر هر گونه اطلاعات (در مورد خاشقچی) در روزهای آینده هستم.

او درباره ناپدید شدن خاشقچی و انصراف چندین شرکت مهم از حضور در همایش عربستان افزود: خبرهای ترسناکی منتشر شده و من نگران هستم اما من وظیفه دارم برنامه‌های صندوق بین‌المللی پول را در چهار گوشه دنیا و در تعامل با دولت‌ها اجرا کنم.
تا کنون تعدادی از رسانه‌های مشهور و شرکت‌های مهم بین‌المللی از شرکت در اجلاس سرمایه گذاری در ریاض انصراف داده‌اند. روزنامه نیویورک تایمز از مشارکت در نشست ریاض صرف نظر کرده است. این رسانه آمریکایی اعلام کرده است که دیگر «حامی مالی» نشست ریاض نیست.

آریانا هافینگتون، بنیانگذار هافینگتون پست (Huffington post) نیز از هیات مشورتی نشست «داووس در صحرا» کناره گیری کرده است. اندور راس سورکین، مجری شبکه «سی ان بی سی» که قرار بود اداره کننده سه جلسه نشست ریاض باشد نیز در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که از ناپدید شدن جمال خاشقجی «آزرده خاطر» شده است و در این نشست شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام

captcha