توزیع روزانه ۴ تا ۲۰ هزار قرص نان در موکب حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3755441
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

توزیع روزانه ۴ تا ۲۰ هزار قرص نان در موکب حضرت معصومه(س)

گروه اجتماعی ــ معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: روزانه حدود ۴ هزار قرص نان در روز‌های اول تا ۲۰ هزار نان در روز‌های آخر  تقدیم زائران اربعین از سوی موکب حضرت معصومه(س) در کربلا خواهد شد.

توزیع روزانه 4 تا 20 هزار قرص نان در موکب حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا از قم، هادی محمودنژاد، معاون اجرایی آستان مقدس قم امروز، 21 مهرماه در نشستی خبری گفت: آستان مقدس در چند محور به زائران خدمات می‌دهد که از جمله خدمات رفاهی، درمانی، فنی مهندسی و انتظامی است.

وی افزود: تعمیرات، خیاطی، کفاشی، اسکان بیش از 5 هزار نفر در روز در بخش برادران و خواهران از جمله خدمات ارائه شده است و در مهمانسرای کریمه نیز در مدت ده رئز پذیرایی زائران در سه وعده مختلف خواهد بود و در مجموع 160 هزار نفر از خدمات مهمانسرا بهره مند می شوند.

محمودنژاد بیان کرد: نانوایی ایجاد شده و روزانه حدود 4 هزار قرص نان در روزهای اول تا 20 هزار نان در روزهای آخر  تقدیم خواهد شد همچنین 16 دستگاه ماشین لباسشویی برای ارائه خدمات مستقر شده است.

وی افزود: در بخش تعمیرات، خدمات مربوط به ویلچر، کالسکه، خیاطی و دوخت کفش و ... به زائران ارائه می شود.

محمودنژاد تصریح کرد: هلال احمر برای ارائه خدمات درمانی همراهی بسیار خوبی را دارند و پزشکان عمومی و متخصص به صورت شبانه روزی در خدمت زائران  خواهند بود.

وی افزود: در عرصه فنی مهندسی، تیمی 22 نفره، در موکب مستقر شده و حدود هزار و صد متر مربع به فضای مسقف به فضای موکب اضافه کرده‌اند؛ همچنین اصلاحاتی در ایستگاه صلواتی و بهسازی داخلی ایجاد شده همچنین تمهیدات خوبی برای تامین آب شرب و دستشویی انجام شده است.

محمودنژاد با بیان اینکه از 28 مهرماه تا پایان ماه صفر خدماتی به زائران اربعینی حرم حضرت معصومه(س) در قم نیز ارائه می‌شود، تصریح کرد: خدمات به زائران در زائرسرای کوثر حرم  در ایام اربعین شبانه روزی خواهد شد  همچنین چادرهای اقامتی جهت اسکان احداث می شود و روزانه دوهزار غذا به زائران در ایام اربعین ارائه می شود.

وی ادامه داد: بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان برای هزینه های موکب اربعین 1080 پیش بینی شده است که بخش زیادی توسط خیرین تامین می شود.

انتهای پیام

captcha