فراگیری معارف اسلامی سبب اعتلای فرهنگ دینی می‌شود
کد خبر: 3755661
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

فراگیری معارف اسلامی سبب اعتلای فرهنگ دینی می‌شود

گروه فرهنگی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: فراگیری علوم و معارف اسلامی و ترویج فرهنگ اسلامی سبب اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه می‌شود.

فراگیری معارف اسلامی سبب اعتلای فرهنگ دینی می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز در جمع دانش‌آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا با بیان اینکه فراگیری علوم و معارف اسلامی و ترویج فرهنگ اسلامی سبب اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه می‌شود، افزود: دانش‌آموزان محصل در حوزه معارف نقش مهمی در ترویج و بیان معارف اسلامی در خانواده و اجتماع دارند زیرا آینده این کشور در دستان آن‌ها است.
وی ادامه داد: در دین مبین اسلام به کسب علم و دانش توصیه فراوان شده زیرا در پرتو علم می‌توان زندگی سعادتمندی داشت و اگر زندگی دنیا تأمین باشد در آخرت هم سربلند خواهیم شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی عنوان کرد: اگر بخواهیم کشوری موفق در زمینه‌های مختلف داشته باشیم باید تلاش کنیم در همه زمینه‌های علمی به بالاترین رتبه‌ها دست یابیم و در اینجا نقش علوم و معارف اسلامی در جهت‌دهی فرهنگی و علمی به دلیل جایگاه ویژه‌ای که دارد بیش از پیش مهم خواهد بود.
وی افزود: در دبیرستان علوم و معارف اسلامی به دنبال تربیت نیروهایی هستیم که خنثی‌کننده حمله‌ها و هجمه‌های ناجوانمردانه دشمنانی باشند که به‌دنبال تخریب و تحریف مکتب انسان‌ساز اصیل اسلام هستند.
خادمی با اشاره به اینکه صدور بهترین نیروها از مدارس صدرا باید باشد، عنوان کرد: در مدارس صدرا باید نیروهای مؤمن، متعهد و متدین پرورش یابند تا در آینده بتوانیم برای رشد و توسعه فرهنگ اصیل اسلامی از ظرفیت این نیروها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه حرکت به‌سوی رشد و کمال بدون دو بال تعلیم و تزکیه ممکن نخواهد بود و دین‌شناسی و علم‌آموزی دو بال پرواز به‌سوی سعادت در دنیا و آخرت است، اظهار کرد: در همین راستا تلاش شده در مدارس صدرا علاوه بر تعلیم به تزکیه نیز بیشتر توجه شود.
انتهای پیام.

captcha