پذیرش ۲۴۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران همدان
کد خبر: 3755915
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

پذیرش ۲۴۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران همدان

گروه اجتماعی ــ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران غرب کشور عنوان کرد: همزمان با سال تحصیلی ۹۷-۹۸، ۲۴۰ طلبه جدیدالورود در سطح ۱ و عالی وارد مدارس علمیه استان می‌شوند.

پذیرش 240 طلبه در مدارس علمیه خواهران همدان

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدحسن فاضلیان، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران غرب کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران یک پدیده است چرا که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه‌ای با این حجم و گستردگی ویژه بانوان وجود نداشت.
فاضلیان با بیان اینکه حوزه علمیه برادران قدمت هزار ساله دارد عنوان کرد: از زمان ظهور شیخ مفید، شیخ طوسی و بسیاری از بزرگان و عارفان، حوزه علمیه برادران در شهرهای اصفهان، مشهد، نجف و ... فعال بود.
وی ابراز کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی شکل گیری جامعه‌الزهرا در شهر قم و به تبع آن تأسیس مرکز مدیریتی حوزه‌های علمیه خواهران با رهنمود‌های امام خمینی(ره) در استان‌های کشور بوده است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران غرب کشور با بیان اینکه استان همدان ۱۱ مدرسه علمیه در بخش خواهران دارد گفت: اسدآباد، بهار، سامن، فامنین، قروه درجزین، کبودرآهنگ، ملایر، نهاوند و همدان شهرستان‌های دارای حوزه علمیه خواهران است که در این بین سهم شهرستان همدان، ۲ مدرسه علمیه الزهرا و فدک سطح ۲ و ۳ است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ مدرسه در سطح استان سطح ۲ و یک مدرسه سطح ۳ است ادامه داد: تعداد طلاب خواهر در ۱۱ مدرسه استان، هزار و ۴۹۹ نفر است که در رشته‌های فقه، کلام، تفسیر و اخلاق مشغول به تحصیل هستند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یادآور شد: همزمان با سال تحصیلی 97-98، نیز 240 طلبه جدید الورود در سطح 1 و عالی وارد مدارس علمیه استان می‌شوند.
انتهای پیام

captcha