بحران‌های جامعه بشری نتیجه انحراف از صراط مستقیم است
کد خبر: 3755922
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

بحران‌های جامعه بشری نتیجه انحراف از صراط مستقیم است

گروه معارف - مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: تمام چالش‌ها معلول‌اند و علت همه مریضی‌ها و بحران‌ها «بی‌دینی» است؛ علت، انحراف از صراط مستقیم است، چراکه مردم راه خدا را رها کرده‌اند و تنها راه علاج، برگشت به مسیر فطرت است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان، شب گذشته، 22 مهرماه در همایش تجلیل از حافظان قرآن مدرسه دینی مفتاح ‌العلوم خاش گفت: اگر امروز ما به وضعیت دنیای معاصر نگاه بیندازیم، می‌بینیم که بحران زیاد است؛ همه طیف‌ها در بحران زندگی می‌کنند، امنیت که بالاترین خواسته بشر است، امروز در کل کره خاکی از بین رفته است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: با وجود همه هزینه‌هایی که می‌شود، نه از سلامت برخورداریم و نه امنیتی وجود دارد؛ با وجود همه دانشگاه‌ها، مدارس، پیشرفت دانش و تکنولوژی باز در جامعه نوعی از هم پاشیدگی مشاهده می‌شود.
وی بیان کرد: تمام این چالش‌ها معلول‌اند و علت همه مریضی‌ها و بحران‌ها «بی‌دینی» است؛ علت، انحراف از صراط مستقیم است، چراکه مردم راه خدا را رها کرده‌اند و تنها راه علاج، برگشت به مسیر فطرت است.
مولوی اسماعیل‌زهی افزود: وقتی بشر در شاهراه صراط مستقیم که همان مسیر فطرت سالم است حرکت کند، از همه بحران‌ها به‌آسانی عبور می‌کند و به آرامش و راحتی می‌رسد.
وی اظهار کرد: کسانی که ایمان دارند و مسیر فطرت را گم نکرده‌اند، هیچگاه ظلم نمی‌کنند، فساد نمی‌کنند؛ حق خوری، ظلم، فساد، ایجاد ناامنی، همه و همه نتیجه دور شدن انسان از فطرت است.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان ادامه داد: امروز دردمند و دلسوز کم است که برای اصلاح جامعه دغدغه داشته باشد، امر به معروف و نهی از منکر کند، برای اصلاح اعتقاد و اعمال امت فکر و دعا کند.
وی بیان کرد: حضرت رسول(ص) نمی‌توانست وضعیت فاسد جامعه را تحمل کند، بنابراین به کوه و غار پناه برد. شب‌ها تنها نشست، بر حصیر خوابید، گرسنگی تحمل کرد و تمام هم‌وغم و فکرش نجات امت بود.
این عالم اهل سنت افزود: برای اینکه گناه از جامعه محو شود و بشریت روی سعادت و خوشبختی را ببیند، یک حرکت عمومی نیاز است؛ تا زمانی که دغدغه دین نداشته باشیم و عموم مردم در راستای امربه‌معروف و نهی از منکر فعال نشوند جامعه دین‌دار نمی‌شود.

انتهای پیام

captcha