غیبت قرآنیان در عرصه‌های مجازی آن را تبدیل به جولانگاه شیطان می‌کند
کد خبر: 3755966
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

غیبت قرآنیان در عرصه‌های مجازی آن را تبدیل به جولانگاه شیطان می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی - کارشناس امور قرآنی و تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کامیاران گفت: حضور فعالان قرآنی در فضای مجازی بسیار ضرورت دارد؛ چراکه امروز اگر فعالان فرهنگی و قرآنی، عرصه مجازی را ترک کنند جولانگاه لشکر شیطان خواهد شد.

عدم حضور قرآنیان در عرصه‌های مجازی آن را تبدیل به جولانگاه شیطان می‌کند

شهرام کریمی، کارشناس امور قرآنی و تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کامیاران در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اهل عبادت، بندگی و توبه کار بودن را از صفات فردی و آمِر به معروف و ناهی از منکر از صفات اجتماعی مؤمنان از منظر قرآن کریم است.
وی افزود: وقتی قرآن کریم و معارف بلندش در سطح قرائت و تلاوت و حضور در ذهن و زندگی مردم، از میان جامعه برداشته و کمرنگ شود، شاهد یک جامعه غیر قرآنی خواهیم بود.
سعادت جامعه در گرو عمل به قرآن است
کریمی سعادت جامعه را در گروِ عمل به قرآن دانست و بیان کرد: وقتی جامعه‌ای تحت مدیریت معارف قرآنی قرار نگیرد، باید از اندیشه‌ها و نسخه‌های مکاتب غیرالهی بهره‌مند شود و چنین جامعه‌ای روی سعادت و خوشبختی را نخواهد دید.
وی عنوان کرد: اول باید به قرآن کریم نزدیک شویم، قرائت آن را بیاموزیم و پس از آن می‌‌توانیم پیام‌های آن را دریافت کرده و هر کس در حد وسع خود آن‌ها را به جامعه انتقال دهد.
کارشناس امور قرآنی و تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کامیاران با اشاره به اینکه قرآن کریم بهترین و موثرترین راه برای سلامت جامعه است، اعلام کرد: تا زمانی که عمل به آیات، مفاهیم و سبک قرآنی از جانب نهادهای جامعه محسوس نباشد، نباید انتظار قرآنی شدن جامعه را داشته باشیم.
بیان زیبایی‌های قرآن موجب نهادینه شدن آن در جامعه می‌شود
وی ادامه داد: اگر زیبایی‌های قرآن، نقش قرآن در آرامش روح و روان و همینطور نقش قرآن در بهتر شدن زندگی، نقش قرآن در تعالی و کمال انسان مطرح نشود، نمی‌توانیم قرآن را در جامعه نهادینه کنیم.
کریمی افزود: حضور فعالان قرآنی در فضای مجازی بسیار ضرورت دارد چراکه امروز اگر فعالان فرهنگی و قرآنی، عرصه مجازی را ترک کنند جولانگاه لشکر شیطان خواهد شد.
وی یادآور شد: بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی، فرصتی برای استفاده حداکثری از ظرفیت این حوزه در راستای ترویج و نشر معارف دینی و قرآنی است.
انتهای پیام

captcha