توزیع ۲۵۰ هزار پرس غذای گرم توسط موکب اوقاف زنجان
کد خبر: 3756126
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
در پیاده‌روی اربعین انجام می‌شود؛

توزیع ۲۵۰ هزار پرس غذای گرم توسط موکب اوقاف زنجان

گروه فرهنگی - معاون اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: موکب این اداره در سامرا مستقر می‌شود و توزیع ۲۵۰ هزار پرس غذای گرم در ۱۵ روز را برعهده دارد.

توزیع ۲۵۰ هزار پرس غذای گرم توسط موکب اوقاف زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت تبیین برنامه‌های اربعین اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه از ۲۸ مهر تا ۱۱ آبان برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین در سامرا مستقر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 75 نفر به عنوان خادم این موکب را همراهی می‌کنند، عنوان کرد: توزیع غذای گرم، پخت نان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و مواردی از این دست از جمله فعالیت‌های موکب اوقاف در مراسم پیاده‌روی اربعین است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: 30 نفر در تیم پزشکی اعزام می‌شوند که وظایفی از جمله نظارت و بازرسی موکب‌ها از لحاظ بهداشتی، ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی، کلرزنی آب‌ها، خدمات درمانی، نظارت بر کیفیت غذا و سایر موارد را برعهده دارند.
این مسئول با اشاره به اینکه غذای گرم، میان وعده، چای، کیک و نوشیدنی توسط موکب ارائه می‌شود، عنوان کرد: پیش‌بینی شده است در طول ۱۵ روز ۲۵۰ هزار پرس غذای گرم بین زائران توزیع شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد زائران برای زیارت سامرا در مراسم اربعین افزایش یافته بود، تصریح کرد: امسال ظرفیت اسکان ۲۰۰۰ نفری در سامرا در نظر گرفته شده است.
موسوی ادامه داد: ۱۲ نانوا نیز کار پخت نان را در سامرا بر عهده دارند و با تعامل انجام شده ۱۵ تن آرد در اختیار ما قرار گرفته تا بتواند نان تمام موکب‌های سامرا را تامین کند.
وی به تهیه ۳۰۰ هزار بطری آب اشاره کرد و گفت: ۸ تریلی و کامیونت لوازم مورد نیاز برای این موکب در مراسم اربعین را جابه‌جا می‌کنند و 30 اتوبوس نیز در اختیار خادمان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل مسائل اقتصادی برخی توانستند موکب خود را برای مراسم اربعین برپا کنند، بیان کرد: به برکت موقوفات منطبق، تمام هزینه‌های برپایی موکب اداره اوقاف تامین شده ضمن اینکه میزان کمک‌های مردمی نیز تا سقف ۳۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه وقف یک بحث شرعی است، تصریح کرد: وقف یک مقوله دینی و شرعی است و نمی‌توان برای آن شخصی و سلیقه‌ای عمل کرد و باید نیت واقفان به درستی اجرا شود.
انتهای پیام
captcha