«سرآغاز» رونمایی شد
کد خبر: 3756797
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

«سرآغاز» رونمایی شد

گروه فرهنگی ــ مجموعه شش جلدی «سرآغاز» که مقدمه‌ای است برای زیرساخت‌های فکری بزرگترین راهپیمایی تاریخ امروز، ۲۵ مهرماه رونمایی شد.

«سرآغاز» رونمایی شدبه گزارش ایکنا از قم، مراسم رونمایی از مجموعه «سرآغاز» با حضور نویسنده این کتاب سید‌محمد صادقی‌آرمان امروز، 25 مهرماه ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات حضرت خدیجه(س) کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

مؤلف کتاب با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در هر موضوعی، جامعیت و اشراف نظر دارند، گفت: این خصیصه رهبری موجب شد تا این کتاب را با محوریت منظومه فکری رهبری نگارش کنم. اما در آن از فرمایشات و بصیرت‌های امام راحل نیز بهره جسته ام.

صادقی‌آرمان افزود: عنوان این کتاب را از جمله ای از رهبری اقتباس کرده ام با این مظمون که «اربعین در حادثه کربلا یک شروع بود.

وی با اشاره به اینکه اگر روایت گری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبود، هرگز اخبار کربلا منتشر نمی‌شد، تصریح کرد: امروز نیز وظیفه ما که من در آن کتاب سعی در تحقق آن داشتم،این است که همان حرکت را ادامه دهیم  و خبر کربلا را به گوش جهانیان برسانیم و اربعین در مسیر تداوم همان هدف است فلذا باید برای بالا بردن بازدهی آن، برنامه ای منسجم و همسو داشت. 

وی با اشاره به  نظر رهبری در باب «مخاطبان» اربعین افزود: بخش اعظم مخاطبان اربعین،در واقع افراد غیرمسلمان هستند که شاید هنوز از چنین واقعه ای خبردار نشده باشند و در اربعین غایب باشند فلذا وظیفه ما اینست تا آن هارا نیز برای پیوستن به غافله اربعین خبر کنیم و پیام و اتفاقات کربلا را به گوش جهانیان برسانیم.

رئیس سابق کتابخانه آستان مقدس با اشاره به هدف اربعین گفت: آرمان ما در‌باره اربعین این است که بزرگترین راهپیمایی عالم را به بزرگترین تجمع عالم تبدیل کنیم و با جاودانه‌سازی حماسه حسینی، بر دستگاه تبلیغاتی غرب غلبه کنیم.

صادقی‌آرمان در باره تعداد دفاتر مجموعه «سرآغاز» اظهار کرد: رهبری پنج مأموریت عمده برای اربعین تعریف کردند که ما برای هر یک از این اهداف دفتری مجزا اختصاص دادیم و با افزودن جلد ششم به عنوان دیباچه،ساختار این مجموعه را تکمیل کردیم.

انتهای پیام

captcha