تلاش کانون‌ها برای تبدیل مساجد به مساجد تراز اسلامی
کد خبر: 3757000
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

تلاش کانون‌ها برای تبدیل مساجد به مساجد تراز اسلامی

گروه فدهنگی_ سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان همدان عنوان کرد: باید همگی با همکاری سایر بخش‌ها؛ مساجد را به مساجد تراز اسلامی نزدیک کرده و در عمران معنوی این مکان مقدس نهایت تلاش را به کار بندیم.

تلاش کانون‌ها برای تبدیل مساجد به مساجد تراز اسلامی

به گزارش ایکنا از همدان؛ حمیدرضا ناهیدی فر، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان؛ پنج شنبه ۲۶ مهر ماه در آئین اختتامیه طرح آسمانی‌ها اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری از ابزار ارزشمند هنر در سطح مساجد بهره‌مند می‌شوند‌.

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند:«شک نباید کرد که انقلاب به هنرمند نیازمند است» لذا مساجد بهترین فضا برای رشد هنرمند انقلابی است.

ناهیدی فر اضافه کرد: مهترین وظیفه فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری یا همان کودکان، نوجوانان و جوانان تلاش در جهت ترویج هنر ناب اسلامی است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان ضمن تقدیر از تلاش های 20 ساله هادی فیض منش٬ مدیر سابق کانون‌های مساجد گفت: باید همگی با همکاری سایر بخش‌ها؛ مساجد را به مساجد تراز اسلامی نزدیک کرده و در عمران معنوی این مکان مقدس نهایت تلاش را به کار بندیم.

هادی فیض منش، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر 600 کانون فرهنگی و هنری با 120 هزار عضو در استان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه 6 میلیون جلد کتاب در کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان وجود دارد افزود: استان همدان برای 5 سال متوالی توانست رتبه برتر کشور را در حوزه فعالیت کانون‌های مساجد به خود اختصاص دهد.

مسجد یک گالری هنری است

فیض منش با بیان اینکه خوشحالیم از اینکه طی مدت خدمت در این حوزه به مسجد به عنوان یک گالری هنری نگریستیم گفت: اگر کانون‌های مساجد علاقمند به انجام فعالیت‌های هنری و فرهنگی هستند تنها به دلیل جذب جوانان و نوجوانان به مسجد است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره ارشاد استان با اشاره به اینکه در حال حاضر بچه‌های مسجد در امان تر هستند یادآور شد: با وجود تهاجم فرهنگی دشمن علیه کشور جوانان و نوجوانانی که با مسجد در ارتباطند نسبت به دیگران در امان هستند.

مدیر سابق دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: هر چه فضای مساجد هنری و فرهنگی شود مخاطبان بیشتری به این حوزه جذب خواهند شد که در این میان سهم جوانان ونوجوانان ویژه است.

وی با بیان اینکه فلسفه مسجد هنرمندانه است گفت: گلدسته، محراب، ترنم و تلاوت قرآن، مداحی، خوشنویسی و ... همگی هنر است که توجه به این موارد در جهت جذب جوانان به مسجد وظیفه است بر عهده مدیران کانون‌ها.

گفتنی است در پایان این مراسم از 60 کانون فرهنگی و هنری فعال در استان تقدیر شد.

انتهای پیام

 

captcha