اربعین بهانه‌ای با شکوه در ترسیم وحدت است
کد خبر: 3757001
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
رئیس کمیسیون ملی یونسکو:

اربعین بهانه‌ای با شکوه در ترسیم وحدت است

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس کمیسیون ملی یونسکو  تاکید کرد: اعجاز بزرگ اربعین پیوند دو ملتی است که 8 سال با هم در جنگ بودند اما امروز به خوبی می‌دانند که هر دو ملت مظلوم قربانی ابرقدرت‌های جهانی و فردی مانند صدام حسین بودند.

اربعین بهانه‌ای با شکوه در ترسیم وحدت استبه گزارش ایکنا از قم؛ حجت الله ایوبی ظهر امروز 26 مهر در هم اندیشی زیارت اربعین،روابط ميان فرهنگی و همزيستی اجتماعی در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم عنوان کرد: شعائر دینی و معنوی بخشی از وجود ما را تشکیل می‌دهد و بهای زیادی دارد. 
رئیس کمیسیون ملی یونسکو  افزود: پایبندی به ارزش های اخلاقی و معنوی در هر کجای جهان،انسان را از بسیاری از آلودگی ها و آسیب ها مصون می دارد.   انسانی که در محیطی دینی و معنوی و اخلاقی رشد می کند برای بسیاری از مردم قابل اعتماد و فردی ارزشمند به شمار می رود. 
ایوبی بیان کرد: درونی شدن هنجارها، رفتار را تشکیل می دهد و رفتارها برخواسته از وجدان و نفس است از این رو رفتار جوامع با یکدیگر متفاوت است. زیارت اربعین یکی از شعائر ارزشمند دینی و معنوی بوده و در واقع  اربعین بهانه ای با شکوه در ترسیم وحدت و همدلی و انسجام است. 
رئیس کمیسیون ملی یونسکو اظهار کرد: هیچ یک از توطئه های دشمنان و یا هجمه های رسانه ای نمی تواند مانع حرکت با شکوه زیارت اربعین شود. برخی  می‌گویند در شرایط التهاب و تنش های اقتصادی جامعه نباید برای اربعین هزینه ای کرد در حالی که از ظرفیت های مادی و معنوی و اقتصادی و سیاسی در این زیارت عظیم غافل اند. 
ایوبی افزود: حرکت عظیم اربعین در زندگی یکایک زائران اثرگذار است و می‌تواند زندگی فردی را متحول و یک سرمایه اجتماعی بی نظیری را تربیت کند. اربعین یک حرکت خودجوش و مردمی است و از دل امت ها بیرون می آید و این ها ظرفیتی بالنده فراروی امت ها قرار می دهد. 
رئیس کمیسیون ملی یونسکو بیان کرد: لحظه لحظه عاشورا آموزه‌های بسیار زیادی برای ما دارد من بسیاری از افراد در کشورهای غربی را می شناسم که هیچ ذهنیتی از عاشورا ندارند اما با دیدن تعزیه ها و یا با شنیدن ماجرای عاشورا نوعی شگفتی و کشش در خود نسبت به آن پیدا می کنند. 
وی بیان کرد: ما وظیفه داریم در یک حرکت عظیم آموزه‌ها و درس‌های عاشورا را به تمام دنیا معرفی کنیم هر چند اربعین خود بخش‌های زیادی از زیبایی‌ها و درس‌های عاشورا را در معرض چشم همگان قرار می دهد. 
ایوبی عنوان کرد: اعجاز بزرگ اربعین پیوند دو ملتی است که 8 سال با هم در جنگ بودند اما امروز به خوبی می دانند که هر دو ملت مظلوم قربانی ابرقدرتهای جهانی و فردی مانند صدام حسین بوده اند.   
انتهای پیام

captcha