ویژگی‌‌های انسان مؤمن در سوره مؤمنون
کد خبر: 3757052
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

ویژگی‌‌های انسان مؤمن در سوره مؤمنون

گروه فرهنگی ـ رئیس عقیدتی نیروی انتظامی لرستان خشوع در نماز، دوری از کارهای لهو و بیهوده، زکات، عفت و پاکدامنی، امانت‌داری، وفای به عهد و خضوع در نماز را هفت ویژگی انسان مؤمن در سوره مؤمنون ذکر کرد که اگر این ویژگی‌ها و صفات در کنار هم باشند، انسان رستگار و سعادتمند می‌شود.

 ذکر 7 ویژگی برای انسان مؤمن در سوره مؤمنون

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان عصر پنج‌شنبه، 26 مهرماه در همایش پیشکسوتان نیروی انتظامی استان لرستان که در مجتمع فرهنگی تفریحی حمزه سیدالشهداء(ع) شهرستان خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: با وجودی‌که همه انسان‌ها به‌دنبال خوشبختی هستند، اما خوشبختی برای انسان‌ها تعاریف متفاوتی دارد.
وی با بیان این‌که خیلی از انسان‌ها خوشبخت ‌نمی شوند، علت عدم خوشبختی انسان‌ها را در گم کردن راه و یا غلبه شیطان و نفس بر آن‌ها دانست و افزود: بعضی‌ها تصورشان این است که انسان ها نعمت های دنیوی را داشته باشند سعادتمند و خوشبخت هستند اما تعریف قرآن از سعادتمندی چیز دیگری‌است و قرآن کسانی را خوشبخت می‌داند که ایمان وعمل صالح داشته باشند و فریضه امر به معروف ونهی از منکر را به جا آورند چراکه اگر انسان‌ها این سه چیز را داشته باشند در دنیا وآخرت سعادتمند هستند.
حسینی بیان کرد: اگر امر به معروف نباشد ایمانی نخواهد بود و اگر ایمانی نباشد، عمل صالحی هم وجود ندارد چراکه ایمان در سایه امر به معروف و نهی از منکر وعمل صالح درسایه این‌هاست.
وی تصریح کرد: در سوره مؤمنون خداوند هفت ویژگی برای افراد مؤمن بیان می‌کند که این هفت ویژگی که عبارتند از خشوع در نماز، دوری از کارهای لهو و بیهوده، زکات، عفت و پاکدامنی، امانت‌داری، وفای به عهد و خضوع در نماز که اگر این ویژگی‌ها و صفات در کنار هم باشند، انسان رستگار و سعادتمند می‌شود.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان با بیان این‌که یکی‌ از ویژگی‌های انسان مؤمن مربوط به بحث‌های اعتقادی است، خاطرنشان کرد: در کنار ایمان به خدا، ایمان به پیامبر، ایمان به آخرت، اعتقاد به امامت یکی‌از مصادیق مهم ایمان است.
حسینی با اشاره به جایگاه مهم ولایت، اضافه کرد: وقتی به امام دسترسی نداریم، نایب ایشان را باید قبول داشته باشیم، امروز نایب امام زمان(عج)، ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای هستند بنا بر این اطاعت از امام خامنه یعنی اطاعت ازامام زمان(عج) و مخالفت با مقام معظم رهبری مخالفت با امام زمان(عج) است.
وی با بیان این‌که کسانی که همراه و گوش به فرمان ولی امر مسلمین باشند، با امام زمان مشهور خواهند شد و کسانی‌که مخالفت کنند و بجنگند اگر امام زمان هم ظهور کند در مقابل امام زمان خواهند ایستاد، گفت: کسانی‌که به امام حسین(ع) جنگیدند، همان‌هایی بودند که با نائب ایشان یعنی مسلم ابن عقیل جنگیدند لذا اگر ما بخواهیم جز یاران امام زمان باشیم، باید جز یاران مقام معظم رهبری باشیم.

انتهای پیام

captcha