نگاهی به کتاب «طنین آلاله‌ها»
کد خبر: 3757374
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

نگاهی به کتاب «طنین آلاله‌ها»

گروه فرهنگی ـ «طنین آلاله‌ها» عنوان کتابی است که توسط محمد مهرافزون در حوزه ادبیات پایداری نگارش شده و به تازگی در بروجرد رونمایی شده است.

نگاهی به کتاب «طنین آلاله‌ها»

به گزارش ایکنا از لرستان، «طنین آلاله‌ها» عنوان کتابی است که طی مهرماه جاری توسط محمد مهرافزون نوشته و پس از چاپ و انتشار طی مراسمی در دفتر مرکز اسناد و شناسایی مفاخر بروجرد رونمایی شد.
طنین آلاله‌ها دومین کتاب ارزشمند محمد مهرافزون نویسنده، محقق و پژوهشگر فعال بروجردی است، به تازگی به بازار کتاب آمده و از انتشارات اندیشمندان کسرا تهران است که در ١١٢ صفحه به چاپ رسیده است .
نویسنده در مقدمه طنین آلاله‌ها که در حوزه ادبیات پایداری نگارش شده، در وصف کتاب آورده است: «باید یادآور شد که این کتاب به توصیه رهروان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و با همکاری و هم‌یاری دفتر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منطقه ویژه شهرستان بروجرد به شیوه نثر مسجع ادیبانه و شاعرانه آمیخته و به نثر و نظم در وصف آلاله‌های وادی عشق که با آنان زیسته‌ام و با خاطرات‌شان زنده‌ام به رشته نگارش درآمد».

آلاله‌های واژگون سبک‌بال؛ بیانگر آیینه هفت شهر عشق

وی ادامه داده است: آلاله‌های واژگون سبک‌بال، بیانگر آیینه هفت شهر عشق بودند و هُدهُد و سالکانش هفت وادی سیر و سلوک را در بیابان‌های آتش‌زا ، دریاهای توفان‌زا ، دشت‌های تاول‌زا و کوهستان‌های طاقت‌فرسا با تحمل رنج و سختی و شکیبایی پیمودند و زنبق‌ها و سیمرغ‌های عاشقش گروه گروه به‌سوی وادی شهادت پر کشیدند».
محمد مهرافزون متولد سال 44 شهر بروجرد و فارغ‌التحصیل مقطع دکترای ادبیات زبان فارسی و یکی‌از فعالان حوزه ادبیات، مسائل اجتماعی و فرهنگی و مطبوعات است. از مهرافزون تاکنون مقالات زیادی در نشریات محلی و کشوری و فضای مجازی به چاپ رسیده است .
وی در اولین کتاب خود به نام «ثمین سخن» به شرح احوال، زندگانی و ویژگی‌های فردی، اجتماعی و سیاسی یک‌صد نفر از ادیبان و شاعران از دیروز تا امروز ازجمله حکیم ابوالقاسم طوسی، نظامی گنجوی، میرزا محمدباقر صامت بروجردی، پروین اعتصامی، " عبدالحسین زرین‌کوب، مهرداد اوستا، قیصر امین‌پور، نصرالله مردانی و ... پرداخته است.

انتهای پیام

captcha