انسان در اجتماع به فعلیت دست می‌یابد
کد خبر: 3757702
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

انسان در اجتماع به فعلیت دست می‌یابد

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد:انسان هنگام تولد قوه محض است که برای فعلیت نیازمند اجتماع است، اگر خانواده عامل به آموزه‌های دینی باشد رهاورد و دستاورد آن جامعه‌ای سالم خواهد بود.

انسان در اجتماع به فعلیت دست می‌یابد

به گزارش ایکنا از همدان، رسول منعم، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان همدان امروز؛ 29 مهرماه در سمینار «خانواده موفق» اظهار کرد: آنچه که مسجل است انسان هنگام تولد توانایی انجام هیچ کاری را ندارد.
وی افزود: انسان هنگام تولد قوه محض است که برای فعلیت نیازمند اجتماع است، امروزه همه جامعه‌شناسان بر این باورند که اگر انسان قادر به تکلم، تفکر، مهارت‌آموزی و یا خالق تمدن در جامعه است به دلیل حضور در کانون مهمی به نام خانواده است که ناتوانی‌های او را به خلاقیت و فعل تبدیل کرده است.
منعم اضافه کرد: همانگونه که رسول خدا(ص) فرموده است «خانواده باید یک نظام مستحکمی باشد که هیچ چیز نتواند آن را متلاشی کند» مشورت و اتحاد، اعتماد به یکدیگر، توجه و احترام به نظر یکدیگر و ... از شاخصه‌های یک خانواده نظام‌مند است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: اسلام، خانواده حضرت علی(ع) را به عنوان خانواده الگو معرفی می‌کند، خانواده اسلامی دارای 3 رکن آرامش، مودت و رحمت است که در صورت تحقق آن، خانواده‌ای ظهور خواهد کرد که بندگی خدا را به جای می‌آورد.
وی اضافه کرد: تربیت نسل‌های آینده در تربیت کنونی ما نهفته است، لذا باید به دنبال همسری بود که مادر خوبی برای فرزندان‌مان باشد، اگر خانواده عامل به آموزه‌های دینی باشد رهاورد و دستاورد آن جامعه‌ای سالم خواهد بود.
منعم ابراز کرد: متأسفانه نگاه غالب جوانان امروزی، نگاه مصرف‌گرایانه است، چرا که معتقدند باید فضا و محیط مناسب برای آنها مهیا و آماده شود تا او به موفقیت دست یابد در حالی که موفقیت هر انسانی در وجود او نهفته است.
انتهای پیام

captcha