لزوم استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در جذب گردشگر
کد خبر: 3758672
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

لزوم استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در جذب گردشگر

گروه اجتماعی- عضو شورای شهر ابهر گفت: بقاع متبرکه برند اعتبار شهر هستند و می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای جذب توریست بهره برد.

لزوم استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در جذب گردشگربه گزارش ایکنا، از زنجان، مصطفی محمودی عضو شورای اسلامی شهر ابهر ظهر امروز چهارشنبه دوم آبان‌ماه در دیدار با رئیس اوقاف ابهر اشاره به نقش و جایگاه اداره اوقاف در اعتقادات مذهبی مردم، گفت:‌ یکی از نهادهایی که ریشه در اعتقادات مردم داشته و در حال پویایی است اداره اوقاف است.
عضو شورای اسلامی شهر ابهر تاکید کرد: گسترش تعامل و همکاری شورا و شهرداری با این اداره می‌تواند زمینه‌ساز کاهش برخی از مشکلات شهری باشد.
وی با تاکید بر اهمیت بقاع متبرکه و امامزادگان در نزد مردم ایران و مسلمانان، اظهار کرد: معرفی اماکن و بناهای مذهبی با اتکا به بقاع متبرکه می‌توانند برند معتبری برای معرفی شهر باشند و با وجود تعدد این اماکن در ابهر می‌توان از آنها به عنوان فرصتی مغتنم برای جذب توریست استفاده کرد.
این مسئول با اشاره به وجود مرقد امامزاده اسماعیل، ابراهیم، اسحاق، زیدالکبیر و مقبره پیر احمد زهر نوش در ابهر خواستار رسیدگی به وضع بناهای فوق و تعیین تکلیف زمین‌های همجوار در راستای احقاق حق عامه مردم و همچنین رفع مشکل زمین‌های وقفی مشاعی موجود در ابهر، شناط و شریف آباد شد که مشکلات متعددی برای شورا و شهرداری به‌وجود آورده است.
وی همچنین در این راستا خواهان تشکیل کمیته تخصصی در اسرع وقت و با حضور کارشناسان اوقاف و شهرداری برای رفع موانع موجود در شهر شد.
وی تاکید کرد: در بحث عمران شهری تعامل و همکاری فی مابین باعث کاهش مشکلات شهری شده و تبدیل برخی از زمین‌های موقوفه جهت استفاده عامه مردم فرصت مغتنمی برای برآورده شدن نیت خیرین و واقفین است.
محمودی با بیان اینکه ذات وقف گره گشایی از مشکلات مردم بوده و باید به منظور رفع مشکلات مردم از ظرفیت موقوفات استفاده بهینه کرد، عنوان کرد: مرتفع کردن مشکل مردم عمل به خواسته واقفین است.
انتهای پیام
captcha