آغاز ثبت‌نام دوره‌های تربیت معلم قرآن در دورود
کد خبر: 3759004
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

آغاز ثبت‌نام دوره‌های تربیت معلم قرآن در دورود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی دورود از ثبت‌نام دوره‌های تربیت معلم قرآن تا ۱۹ آبان‌ماه جاری در دورود خبر داد.

 آغاز ثبت‌نام دوره‌های تربیت معلم قرآن در دورود

به گزارش ایکنا از لرستان، علی روزبهانی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دورود جمعه، چهارم آبان در جمع خبرنگاران، گفت: واحد امور قرآن اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، در خصوص اطلاع‌رسانی و تشویق جامعه قرآنی، نسبت به ثبت‌نام در دوره‌های تربیت معلم قرآن‌کریم اقدامات لازم را به‌عمل آورده است.
وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر تا روز ۱۹ آبان‌ماه سال‌جاری از طریق سایت تبیان لرستان یا با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان و با ارائه مدارک مورد نیاز، جهت ثبت‌نام در دوره‌های تربیت معلم، در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، مفاهیم سطح یک، تجوید، صوت و لحن سطح یک، پیش دبستانی و حفظ سطوح یک و دو، اقدام نمایند.

ثبت‌نام ۳۳۰ مداح و شاعر آئینی دورود
مسئول امور تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی دورود همچنین از ثبت‌نام ۳۳۰ مداح و شاعر آئینی دورود در سامانه طوبی خبرداد و اضافه کرد: مرکز تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با هدف نظارت و شناسایی مداحان و شاعران مذهبی کشور اقدام به ایجاد سامانه طوبی کرده است.
وی ادامه داد: مداحان و شاعران مذهبی با مراجعه به سامانه طوبی در مرحله اول ثبت‌نام کرده و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانی با بررسی وتائید اطلاعات وارده، نسبت به صدور کارت مداحی اقدام می‌کنند.
مسئول امور تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دورود با اشاره به راه‌اندازی سامانه طوبی، اضافه کرد: راه‌اندازی این سامانه از فعالیت‌های شاخص انجام‌شده از سوی سازمان برای ساماندهی تشکل‌های دینی است.
وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا منابع آموزشی قابل بهره‌برداری و مفید را شناسایی و در اختیار مداحان قرار دهیم تا با این‌کارعلاوه‌بر تقویت مراسم‌ها و مناسبت‌ها، زمینه ارتقای آگاهی عمومی جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان را فراهم آوریم.
این مسئول فرهنگی از فعالیت‌های کانون مداحان دورود در مناسبت‌های مختلف ملی، مذهبی تشکر کرد و گفت: مداحان باید با شناخت سیره زندگی ائمه‌اطهار(ع)، تاریخ اسلام و مطالعه در احکام و احادیث مستند، برای بالا بردن سواد دینی و قرآنی خود تلاش کنند، زیرا با داشتن آگاهی و اطلاعات کافی است که می‌توان با بدعت‌ها و خرافات مبارزه کرد و اجازه نداد از این طریق به اسلام و اعتقادات دینی مردم ضربه زده شود.
وی بیان کرد: تاکنون اکنون بیش‌از ۳۳۰ نفر از آقایان و بانوان مداح و شاعر مذهبی دورود در سامانه طوبی نام‌نویسی کرده‌اند که بعد از تشکیل کمیسیون، تعیین سطح‌بندی و تأیید نهایی انجام شد.

انتهای پیام

captcha