حسینی‌ماندنِ تمام عیار؛ هدف زیارت اربعین/ در سفر به کربلا، باید اهداف عاشورا تبیین شود
کد خبر: 3759896
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
خطیب برجسته کشوری:

حسینی‌ماندنِ تمام عیار؛ هدف زیارت اربعین/ در سفر به کربلا، باید اهداف عاشورا تبیین شود

گروه معارف - حجت‌الاسلام صابری اراکی گفت: آمدن‌ها نباید صرف فقط بودن باشد، بنده در سخنرانی‌ها تذکر داده‌ام که شمر و حرمله هم در کربلا بودند، ولی هدف از حضور در کربلا و زیارت اربعین، صرف حضور و آوردن جسم به کربلا نیست، حسینی شدن و حسینی ماندن تمام عیار، اهم اهداف از زیارت اربعین است. در جریان سفر به کربلا باید اهداف، نهضت و پیام عاشورا تبیین شود.

حسینی‌ماندنِ تمام عیار؛ مهم‌ترین هدف زیارت اربعین/ در جریان سفر به کربلا باید اهداف، نهضت و پیام عاشورا تبیین شود

حجت‌الاسلام محمدحسین صابری اراکی، خطیب برجسته کشوری، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق به ویژه در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین جایگاه و پایگاه‌های ویژه‌ای داشته و برنامه‌های مختلف، اهداف و سیاست‌های گوناگونی را دنبال می‌کند.
وی برپایی محافل و جلسات سخنرانی و مداحی را از جمله برنامه‌های بعثه رهبری در اعتاب مقدسه عنوان کرد و افزود: گزینش افراد جهت اعزام سخنران و مداح برای زائران از سوی بعثه رهبری انجام می‌شود تا در فرصت‌های لازم اقدامات اعزام صورت گیرد.
صابری ادامه داد: بنده به مدت 15 روز در آستانه ایام اربعین حسینی(ع) برای سال دوم حضور داشتم و صبح‌ها بعد از اقامه نماز صبح در حرم امام حسین(ع) و پس از اقامه نماز مغرب در حرم حضرت عباس(ع)، سرداب علقمه و خیمه‌گاه حسینی برای زائران ایرانی سخنرانی کرده و خطبه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) را ایراد کردم. گواه جریان‌سازی اربعین حضور 12 هزار مستمع در یکی از سخنرانی‌های بنده است.

حسینی‌ماندنِ تمام عیار؛ مهم‌ترین هدف زیارت اربعین
رئیس انجمن خیرین قرآنی استان مرکزی بر ضرورت برپایی مجالس حسینی در اقصی‌نقاط جهان به ویژه در کشورهای جهان اسلام تأکید کرد و گفت: برپایی محافل سخنرانی فرصتی مغتنم برای تمام افرادی است که در این اماکن مقدس قدم می‌گذارند. آمدن‌ها نباید صرف فقط بودن باشد، بنده در سخنرانی‌ها تذکر داده‌ام که شمر و حرمله هم در کربلا بودند، ولی هدف از حضور در کربلا و زیارت اربعین، صرف حضور و آوردن جسم به کربلا نیست، حسینی شدن و حسینی ماندن تمام عیار، اهم اهداف از زیارت اربعین است.

جلسات بصیرت‌افزایی و سخنرانی اوجب واجبات است
حجت‌الاسلام صابری اراکی ادامه داد: جلسات بصیرت‌افزایی و سخنرانی اوجب واجبات است، نسبت به این اماکن و عتبات عالیات خیلی مهم است که افراد در کنار زیارت مولا علی(ع) نهج‌البلاغه شریف هم گفته شده و به عنوان درس زندگی در اولویت قرار گیرد. در جریان سفر به کربلا باید اهداف، نهضت و پیام نهضت عاشورا تبیین شود.
وی اضافه کرد: به احتزاز درآمدن عَلم و بیرق با نام امام حسین(ع) ضروری است، همه باید این امام همام و ابعاد اهداف ایشان از قیام را به وضوح بدانند. رهبری مکرر به بصیرت سیاسی، فرهنگی و مذهبی تأکید دارند. همه ما از جمله اساتید حوزه، دانشگاه، خبرنگاران و رسانه‌ها باید دنبال بصیرت‌افزایی باشند، جوان امروز اگر در این مسیر قرار گیرد شاهد حضور او در مسیر آسیب‌های اجتماعی نخواهیم بود.

همه ما موظف هستیم حربه‌های دشمن را شناسایی و دفع کنیم
حجت‌الاسلام صابری نسبت به وارد کردن خرافه‌ها، وهم و توهین‌ها به اهل‌بیت(ع)، جلسات و محافل مختص به ائمه معصومین(ع) و مراکز مذهبی از سوی دشمنان هشدار داد و افزود: همه ما موظف هستیم حربه‌های دشمن را شناسایی و دفع کنیم. باید طلا را از مطلا جدا کرده و عیارها روشن شود. همه باید کار کرده و در صفی واحد در برابر دشمن بایستیم.

لزوم فعالیت شبانه‌روزی در مقابل اقدامات دشمنان
خطیب برجسته کشور افزود: فقط فرصت سخنرانی نیست که زمینه تحول را ایجاد می‌کند. همه افرادی که در این راستا دستی به آتش دارند باید فعالیت کنند. زمانی‌که دشمن شبانه‌روز فعالیت دارد باید خواب را از چشمان خود دور کرده و حرکت ما یک حرکت حسینی، کربلایی، بسیجی و اربعینی باشد.
وی در خصوص تأثیرگذاری محافل و جلسات امام حسین(ع) بر جوانان اظهار کرد: به وضوح مشهود و ملموس است افرادی آمدند در وهله اول به بهانه اولیه مکان، علم، ضریح، بین‌الحرمین و ... آمدند ولی مهم این است که جوان در این مرحله نماند، بعضی از افراد گنهکار با بنده صحبت می‌کردند و معترف بودند هیچ گناهی نبوده که مرتکب نشده باشیم هر چه شیطان گفته انجام دادیم اما الان حاضر نیستیم گنبد طلای امام حسین(ع) حال خوب زیارت ایشان و دیگر ائمه معصومین(ع) را با منوهای شیطان معاوضه کنیم.

مهم است که در پیاده‌روی‌ها و عزاداری‌ها حر شویم
حجت‌الاسلام صابری بیان کرد: چه بسیار جوانانی که با زیارت اربعین از گناهان خود دست کشیده و واقعا حسینی شدند و با خدا ارتباط عاشقانه و عارفانه برقرار کردند. اشکشان آنقدر زلال از معرفت است که می‌توان به آنان اعتماد کرد. رسول ترک از دل جلسات روضه امام حسین(ع) بیرون آمده و دست از گناه برداشت. افرادی همچون حر آزاد شده از بند شیطان در خیمه‌گاه حسین(ع) هستند. مهم است که در پیاده‌روی‌ها و عزاداری‌ها حر شویم.
خطیب برجسته کشور به آیه 69 سوره مبارکه«عنکبوت» که می‌فرماید؛ «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ، و كسانى كه در راه ما كوشيده‏‌اند به يقين راه‌‏هاى خود را بر آنان مى‌‏نماييم و در حقيقت ‏خدا با نيكوكاران است» استناد کرد و افزود: حر و آزاد شده محرم، صفر و اربعین کیست، اگر انسان خودش بخواهد خدا راه‌های مختلف را برای هدایت باز می‌گذارد، باید بخواهیم تا خدا ما را به امام حسین(ع) ببخشد و آبروی ما را حفظ کند.
یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام محمدحسین صابری اراکی به عنوان روحانی بعثه مقام معظم رهبری به مدت ۱۵ روز در کربلای معلی سخنرانی کرد. وی صبح‌ها در حرم امام حسین(ع) و شب‌ها در حرم حضرت ابوالفضل(ع) به روی منبر می‌رفت و به ترویج شریعت محمدی(ص) و بیان مطالب اخلاقی و دینی می‌پرداخت.

سخنرانی حجت‌الاسلام صابری اراکی در حرم سیدالشهدا(ع) سخنرانی حجت‌الاسلام صابری اراکی در حرم سیدالشهدا(ع) سخنرانی حجت‌الاسلام صابری اراکی در حرم سیدالشهدا(ع) سخنرانی حجت‌الاسلام صابری اراکی در حرم سیدالشهدا(ع) سخنرانی حجت‌الاسلام صابری اراکی در حرم سیدالشهدا(ع) سخنرانی حجت‌الاسلام صابری اراکی در حرم سیدالشهدا(ع) سخنرانی حجت‌الاسلام صابری اراکی در حرم سیدالشهدا(ع)


انتهای پیام

captcha