تبلور «الحسین یجمعنا» در شب اربعین حسینی(ع)
کد خبر: 3759955
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
اختصاصی ایکنا؛

تبلور «الحسین یجمعنا» در شب اربعین حسینی(ع)

گروه بین‌الملل ــ در شب اربعین حسینی(ع) میلیون‌ها زائر از عراق، ایران و سایر نقاط جهان با رنگ‌ها و نژادهای مختلف، لبیک‌گویان خود را به بین‎الحرمین می‌رسانند تا تجسمی از شعار «الحسین یجمعنا» باشند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق، در شب اربعین حسینی، کربلای معلی رنگ حزن و خون گرفت و خیابان‌های منتهی به بین‌‌الحرمین و صحن‌های مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) مملو از زائرانی است که با پاهای خسته، خود را به حرم عشق می‌رسانند تا اجر روزها پیاده‌روی و سختی سفر را از مولای خود بگیرند.

در اینجا غنی و فقیر یکسان‌اند و در میان موج جمعیت از خردسال گرفته تا پیر و جوان و زن و مرد همه با شعار «لبیک یا حسین، لبیک یا عباس و لبیک یا زینب» و با چشمی گریان راهی حرم مولای خود می‌شوند.

تبلور «الحسین یجمعنا» در شب اربعین حسینی

تردد در خیابان‌های اطراف بین‌الحرمین به سختی صورت می‌گیرد و در این میان زائرانی بودند که نزدیک به ۲۰ روز از استان‌های جنوبی عراق پیاده‌روی کرده بودند تا در شب اربعین حسینی(ع) در جوار حرم مولای خود باشند.

پس از عراق، بیشترین زائران از جمهوری اسلامی ایران آمده، اما زائرانی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، لبنان، سوریه، کویت، بحرین، عمان، هند، پاکستان، افغانستان و نیجریه نیز خود را به کربلا رسانده‌اند و با حضور خود جلوه دیگری از اقتدار تشیع را به نمایش گذاشتند.

در این شهر مقدس و در مراسم سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) ملیت معنایی ندارد، همه از یک امت واحده هستند و به خاطر حب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در این اجتماع بزرگ مذهبی شرکت می‌کنند.

تبلور «الحسین یجمعنا» در شب اربعین حسینی

اربعین نشان می‌دهد که نام حسین(ع) برای هر ملیتی بزرگ و مقدس است. رویداد باشکوه اربعین، مراسمی فراملیتی است که میلیون‌ها انسان‌ را از نقاط مختلف جهان در یک مکان گرد هم می‌آورد و به همه جهانیان  نشان می‌دهد که پیام حسین(ع) محدود به جغرافیای خاصی نیست.

خیابان‌های بین‌الحرمین به حدی مملو از جمعیت بود که حرکت و پیاده‌روی در این مسیرها به سختی انجام می‌شد و زائران کشورهای مختلف هر یک به زبان خود نوحه سرایی می‌کردند.

در این میان هر کشوری شیوه عزاداری مختص خود را دارد و عزادرای زوار پاکستانی در بین‌الحرمین و خیابان‌های کربلا توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

تبلور «الحسین یجمعنا» در شب اربعین حسینی

طبق برنامه‌ریزی بخش مواکب آستان حسینی، تمامی دسته‌های عزاداری که در این بخش نام‌نویسی کرده بودند، براساس هماهنگی قبلی وارد حرم حسینی می‌شوند و پس از عبور از صحن حسینی و ورود به بین‌الحرمین، در پایان از صحن حضرت عباس(ع) خارج می‌شوند.

عشاق اهل‌بیت(ع) در شب اربعین حسینی ثابت کردند که فتنه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه راه به جایی نخواهد برد و فضاسازی‌ها علیه این اجتماع بزرگ بشری نمی‌تواند مانع حضور خیل عظیم زائران در کربلا شود.

مراسم اربعین نقطه تلاقی دلدادگان، آزادی‌خواهان و ظلم‌ستیزان است؛ جایی که زوار با مولایشان بیعت می‌کنند و پیام آزادگی را به گوش جهانیان می‌رسانند؛ همان جایی که پرچم دفاع از امثال شیخ زکزاکی و شیخ نمر برافراشته می‌شود.

تبلور «الحسین یجمعنا» در شب اربعین حسینی

در این میان، شیعیان نیجریه در موکب عزاداری خود با برافراشتن تصویری از شیخ زکزاکی، یاد این عالم بزرگ شیعی را گرامی داشتند.

خیل عظیم زوار نیز که توانسته‌اند خود را در شب اربعین حسینی به داخل صحن و بین‌الحرمین برسانند، با هیئت‌های عزاداری همراهی کرده و به سینه زنی می‌پردازند.

خادمان حرمین حسینی(ع) و عباسی(ع) نیز با تلاش‌های صادقانه خود سعی در برقراری نظم دارند و با وجود ازدحام شدید جمعیت، سعی دارند که مشکلات به حداقل برسد.

تبلور «الحسین یجمعنا» در شب اربعین حسینی

شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و خبری نیز در مکان‌های ویژه‌ای که برای آنها در نظر گرفته شده، سعی می‌کنند که عظمت و شکوه این مراسم را به بهترین نحو منعکس کنند.

در خیابان‌های کربلا نیز موکب‌های زیادی قرار دارد که از زائران بدون منت پذیرایی می‌کنند و این همان حب حسین(ع) است که آنها را گرد هم می‌آورد.

هر زائری با هر ملیتی با عشق حسین (ع) در مراسم اربعین شرکت می‌کند و حرف‌هایی برای گفتن دارد.

زهراء حسن اف، بانوی مسنی که از جمهوری آذربایجان در مراسم اربعین حسینی شرکت کرده و در گوشه‌ای از بین‌الحرمین به راز و نیاز می‌پرداخت، به خبرنگار ایکنا گفت: ۶۰ سال سن دارم و برای اولین بار است به کربلا آمده‌ام، ای کاش پیش از اینها حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را زیارت می‌کردم. خوشا به حال کسانی که در سنین جوانی به این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

احمد علی خان، زائر پاکستانی که ۴۰ سال سن دارد، درباره اربعین می گوید: تاکنون چندین بار در مراسم اربعین شرکت کرده‌ام و هر سال بر شکوه این مراسم افزوده می‌شود.

وی می‌افزاید: اگر یک بار کربلا را زیارت کنید، دیگر دل کندن از آن ممکن نیست و همواره می‌خواهید در بین‌الحرمین باشید.

تبلور «الحسین یجمعنا» در شب اربعین حسینی

تبلور «الحسین یجمعنا» در شب اربعین حسینی

تبلور «الحسین یجمعنا» در شب اربعین حسینی

انتهای پیام

captcha