پخش مستند نمایشی «سلام بر حسین» از شبکه جهانی جام جم
کد خبر: 3760181
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

پخش مستند نمایشی «سلام بر حسین» از شبکه جهانی جام جم

گروه فرهنگی - به‌مناسبت ایام اربعین حسینی، مستند نمایشی «سلام بر حسین» که به‌همت کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم روستای قلعه خان از توابع شهرستان مانه و سملقان تهیه شده از شبکه جهانی جام جم پخش شد.

پخش مستند نمایشی «سلام بر حسین» از شبکه جهانی جام جم

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آستانه اربعین حسینی، مستند نمایشی «سلام بر حسین» در دو نوبت ٣٠ دقیقه بامداد و ٨ و ٣٠ دقیقه دوشنبه هفتم آبان‌ماه پخش شد و نوبت سوم پخش آن روز گذشته ساعت ١٦ و ٣٠ دقیقه از شبکه جهانی جام جم بود.
موضوع فیلم مستند «سلام بر حسین» که در قالب مستند نمایشی تهیه شده به تصویر کشیدن آیین‌های نمایشی به یادگار مانده از گذشته و معرفی فرهنگ های عزاداری ایام محرم است که به‌همت کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم روستای قلعه خان از توابع شهرستان مانه و سملقان و دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌شمالی تهیه شده است.
این مستند نمایشی ٣٥ دقیقه‌ای، علاوه بر به تصویر کشیدن آیین‌های عاشورایی منطقه قلعه خان که قدمت تاریخی دارد، روایتی متفاوت از نمایش تعزیه و تعزیه‌خوانان در خراسان‌شمالی است.
طراح، تهیه‌کننده و کارگردان این مستند نمایشی سیدمحمدباقر سجادپور، مدیر تصویربرداری مصطفی جعفری نوزاد، سید احمد مصطفوی مدیر تولید، مهدی حسین‌زاده برنامه‌ریز و هماهنگی و حامد شاکری منشی صحنه و پشتیبانی این مستند را انجام داده‌اند.
انتهای پیام.

captcha