آنچه در صحیفه کردار ماندنی است اعمال و رفتار ماست
کد خبر: 3760228
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

آنچه در صحیفه کردار ماندنی است اعمال و رفتار ماست

گروه فرهنگی- شهید علی منطقی در وصیت نامه خود می‌گوید: همه در محضر حق هستیم و آنچه در صحیفه کردار ماندنی است اعمال و رفتار ما و آنچه موجب سعادت و جاودانی ما می‌شود صفای معنویت و ثمرات خلوص بندگی است.

آنچه در صحیفه کردار ماندنی است اعمال و رفتار ماست

به گزارش ایکنا از همدان، شهید علی منطقی، در چهارم اسفند ماه سال ۱۳۴۴در همدان به دنیا آمد، وی از همان دوران کودکی علاقه وافری به کار و تلاش و کمک به همنوعان خود داشت، شرکت درکلاس‌های قرآن مسجد حضرت اباالفضل (ع)، زیارت عاشورا و سایر مراسم‌های مذهبی ازجمله فعالیت‌های ایشان بود.
شهید منطقی در سن ۱۴سالگی سنگر مدرسه را رها و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد، خود را همچون دیگر رزمندگان، سرباز امام (ره)می‌دانست که معتقد بود «اگر من به جبهه نروم، دیگری هم نرود پس چه کسی مقابل آمریکا بایستد».
این شهید والاقدر تا پایان دوره متوسطه در رشته علوم انسانی تحصیل نمود و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد، وی ابتدا در جهاد سازندگی مشغول به خدمت بود و پس از آن با پوشیدن جامه سبز، پاسداری برایش افتخاری جاودانه و بهانه‌ای برای جدا نشدن او از جبهه شد.
شهید منطقی در سال 1368 ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر شد، با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و در عملیات‌های مختلفی شرکت نمود که بارها مجروح شد اما کسی از دردها و جراحاتش با خبر نشد، در سال 1364 در منطقه عملیاتی فاو عراق دچار مصدومیت شیمیایی شد و سرانجام در بیست فروردین 1372 بر اثر عوارض ناشی از مجروحیت به یاران شهیدش پیوست.
برگزاری کلاس‌های قرآن و نهج البلاغه، مراسم دیدار با خانواده معظم شهدا که ایشان موسس مراسم دیدار با خانواده شهدا در مسجد میرزاتقی بودند، امر به معروف و نهی از منکر، گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس در مسجد حضرت اباالفضل(ع) بعد از جنگ از جمله فعالیت‌های فرهنگی این شهید جبهه حق است.
شوخ طبعی، مهربانی ، ایثار، صمیمیت، مسئولیت پذیری و ده‌ها صفت خوب و ارزنده دیگر باعث شده بود که خاطراتی جاودانه از شهید بزرگ، علی منطقی در یاد همگان به جا ماند.

بخشی از وصیت نامه شهید منطقی را در زیر می خوانیم؛
خیلی به دوستانم علاقه مند هستم خدایا توفیقی بده که بهترین و با وفاترین رفیق برای آنها باشم،
خداوند گمشده ما را که خودش میداند و همان کسب رضایت خدای سبحان است به ما برسان
مکان، مکان مقدسی است، مرحله، مرحله آزمایش انسانهاست هرشخص و فردی نسبت به اعمالش آزمایش می‌گردد خداوند در این مکان ما را آزمایش می‌کند فقط عزیزان ،دوستان با وفایم میدانم که همه این را می‌دانید به مشکلاتی که خدا وند جهت آزمایش پیش پای ما می‌اندازد فقط مرحله ما را می‌خواهد بسنجد و ما را نسبت به اعمالمان بسنجد و آزمایش کند خدا را هرگز فراموش نکنید و به رضای خدا راضی باشید که می‌دانم هستید…
همه در محضر حق هستیم و آنچه در صحیفه کردار ماندنی است اعمال ورفتار ما و آنچه موجب سعادت و جاودانی ما می‌شود صفای معنویت وثمرات خلوص بندگی است.
بهترین افراد نزد خدا مجاهدان و جهاد گرانند، نماز ستون دین است و زینت دهنده نماز جهاد با اخلاص، اخلاق و رفتار نیک است. وسیله رسیدن به رضای خدا شهادت است عزیزان زیارت عاشورای هر روز صبح را ترک نکنید.
برادرانم شما مارا دعا کنید که خداوند مقداری از شجاعت علی (ع) را در دل ما بیندازد و خلوص نیت به ما عطا کند …
خدا وجود مرا هم به حق حسین (ع) باوجود حسین (ع) پاکیزه گرداند…
خداوندا ما را نسبت به شهدا و دوستانمان وفادارکن و لحظه ای ما را به خودمان وامگذار.
انتهای پیام

captcha