دلبستگی و محبت به ائمه اطهار از مصادیق همبستگی در ایران است
کد خبر: 3761663
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
معاون فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی:

دلبستگی و محبت به ائمه اطهار از مصادیق همبستگی در ایران است

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی با بیان اینکه دلبستگی و محبت به ائمه اطهار(ع) از مصادیق همبستگی در ایران است، گفت: این امر سرمایه اجتماعی برای زیست توأم با اقتدار همراه با دستاوردهای مطلوب در عرصه‌های مختلف را به همراه داشته و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی است.

دلبستگی و محبت به ائمه اطهار از مصادیق همبستگی در ایران  است

به گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز 14 آبان‌ماه در گردهمایی کاروان‌های پیاده اهل تسنن سراسر کشور که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امروز کاروان‌های پیاده اهل تسنن از خراسان‌ شمالی، جنوبی، رضوی، کردستان و گلستان در سوگ پیامبر اکرم(ص) و آل رسول(ص) در کنار امام رضا(ع) در ادامه سال‌هایی که این برنامه دنبال می‌شد به همت جمعی از مردم و عالمان اهل تسنن پایه گذاری شد.

وی ادامه داد: موضوع علاقه به اهل‌بیت در میان شیعه و سنی پیشینه طولانی دارد و در تحقیقات، تالیفات بیانات، سخنرانی‌ها، دیوان و اشعار تاریخی اهل سنت همچنین در آداب و رسوم، مناسک و در جغرافیای زیستی اهل سنت مصادیق فراوانی دارد.

گنابادی‌نژاد عنوان کرد: این کاروان پیاده اهل تسنن نمونه و نماد پیشینه تاریخ است که دلبستگی و احترام به اهل‌بیت را نشان می‌دهد. محبت به اهل‌بیت از نگاه اهل سنت آن قدر فراوان است که در برخی مناطق از کشور نمی‌توان تفکیکی میان اهل تسنن و تشیع قائل شویم.

معاون فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی افزود: با این تفاوت که به لحاظ علمی و تاریخی پیشینه پر از ابراز محبت و احترام از سوی اهل تسنن و متقابلا همزیستی مسالمت آمیز و نیز همدلی و همراهی میان شیعه و سنی با دستاوردهای خوبی همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این دستاوردها زندگی توامان با عزت، امنیت، آداب و احترامی بوده که میان شیعه و سنی وجود داشته است. که ریشه این دستاورد محبت و احترام در میان هم وطنان اهل تسنن و همراهی است که آن‌ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی داشته‌اند که این مشارکت منجر به درخشش اهل سنت در عرصه‌های انقلاب اسلامی شد.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه امروز این تعامل و ابراز ارادت به اهل بیت و زندگی توامان با احترام در میان اهل تسنن و تشیع در ایران اسلامی دستاوردهای دیگری نیز به همراه داشت، اظهار کرد: در این خصوص توانستیم نمونه‌ای زندگی اسلام ناب محمدی را به بشریت معرفی و عرضه کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی عنوان کرد: اگر 40 سالگی انقلاب اسلامی را در پیش داریم با همه موفقیت‌ها و دستاوردهای ایران در کنار تنگناها، محدودیت‌ها، تحریم‌ها و تهدیدهایی که نظام سلطه و مزدوران در منطقه داشتند، اما تابلوی دستاوردها و پیام ایران اسلامی برگرفته از اسلام ناب است.

وی گفت: امروز شیعه و سنی سربلند هستند که در جای جای میهن اسلامی، منطقه و جهان اسلام هرگاه به مظلومی ظلمی روا داشته شده است با تابلوی ایران و انقلاب اسلامی در کنار آن‌ها برای امداد و کمک بوده‌‎ایم.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: از دستاوردهای ایران اسلامی این است که از زمانی که انقلاب اسلامی توسط امام(ره) تا به امروز طرح شد، موضوع فلسطین از مسئله‌های اصلی انقلاب اسلامی بود، علی رغم اینکه فلسطینی‌ها تماما و اکثرا از اهل سنت بودند اما ایران هیچ‌گاه از آرمان فلسطین عقب نشینی نکرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی اظهار کرد: در کشورهای اسلامی حاکمانی وابسته به استکبار بودند و بعدها وابستگی آن‌ها به صهیونیست‌ها علنی و روشن شد که در همراهی خود نسبت به فلسطین فراز و فرود داشتند و اما این نگاه، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی بود که از روز نخست در کنار فلسطین و آرمان ‌های فلسطین ماندند.

وی بیان کرد: اگر امروز دستاورد زندگی توام با احترام متقابل میان شیعه و سنی در ایران اسلامی با محبت به انقلاب و اهل‌بیت و باور به اسلام ناب محمدی دستاوردهایی چنین داشته، اما نباید فراموش کنیم کسانی در این منطقه پرچم‌داری‌هایی به نام اسلام انجام دادند و از آن طالبان، القاعده و داعش درآمد.

گنابادی‌نژاد گفت: افتخار می‌کنیم دستاوردهای انقلاب اسلامی توام با احترام، وحدت انسجام داریم اما نباید فراموش کنیم عده‌ای نتوانستند حرمت پرچمداری اسلام را داشته باشند و قداست، پاکیزی و طهارت خدمت به پرچم اسلام را حفظ کنند و با پول اسلام و مرم مسلمان و با اعتمادی که از جهان اسلام و مسلمانان جهان اسلامبه آن‌ها داشتند، فجایع و خیانت‌های فراوانی را رقم زدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی تصریح کرد: حضرت رضا(ع) در بیان خود فرمودند: «مردم اگر خوبی‌های زندگی ما، سیره، سلوک، روش و سبک زندگی ما را مطلع شوند، از ما تبعیت می‌کنند. امروز کسانی که در حوزه ترویج فرهنگ، دین و دیانت اسلام فرصت خدمت دارند، وظیفه دارند که حقایق را از سیره اهل‌بیت برای بشریت بازگو کنند و مسیر نجات، سعادت و ترقی حقیقی را معرفی و تبلیغ کنند.

وی در پایان عنوان کرد: یکی از سرفصل‌های مهم آستان قدس رضوی تعامل و ارتباط ادیان و مذاهب مختلف است و سعی بر آن شد که مجموعه آستان قدس رضوی در تعامل با اهل تسنن بتواند اهتمام بیشتر در ارتباط با برنامه‌های فرهنگی داشته باشد.

انتهای پیام

captcha