دانشگاه ادیان و مذاهب میزبان پیش نشست همایش بین‌المللی امام رضا(ع)
کد خبر: 3762394
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

دانشگاه ادیان و مذاهب میزبان پیش نشست همایش بین‌المللی امام رضا(ع)

گروه دانشگاه ــ همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان به همت آستان قدس رضوی و همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، احمدرضا مفتاح، رئیس دانشکده ادیان این دانشگاه با اعلام این خبر گفت: آستان قدس رضوی به منظور ترویج فرهنگ رضوی در تعامل با سایر ادیان و مذاهب با بهره‌گیری از سیره امام رضا(ع) همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان را برگزار می‌کند.
 
وی افزود: تاکنون دو پیش نشست در هند و لبنان به منظور بهره‌مندی از صاحب‎‌نظران ادیان و مذاهب گوناگون برگزار شده و قرار است چند پیش نشست در قم، تهران، اصفهان و یزد نیز برگزار شود.
 
احمدرضا مفتاح گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب چهارشنبه بیست و سوم آبان میزبان یکی از پیش نشست‌ها با عنوان «امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان با تأکید بر خدامحوری» خواهد بود.
 
وی از ویژگی‌های این پیش نشست را حضور برخی از بزرگان یهودیت و مسیحیت دانست و گفت: از علمای ارمنی، آشوری و کلیمی نیز در این نشست دعوت کرده‎ایم.
 
مفتاح افزود: چند مقاله درباره خدامحوری در ادیان و آموزه‌های رضوی و نیز مناظرات امام رضا(ع) با پیروان سایر ادیان برای ارائه در این پیش نشست آماده شده است.
 
یادآور می‌شود، همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان بهمن‌ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود و این پیش‌نشست چهارشنبه ۲۳ آبان از ساعت ۸ صبح در سالن اجتماعات امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار خواهد شد. ورود برای عموم علاقه‌مندان در این پیش نشست آزاد است.
 
انتهای پیام
captcha