ورود به عرصه اشتغالزایی جوانان؛ بهترین نوع وقف
کد خبر: 3762411
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

ورود به عرصه اشتغالزایی جوانان؛ بهترین نوع وقف

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: بهترین موقوفات، موقوفاتی هستند که علاوه بر درآمدزا بودن، نیازهای روز مردم را برطرف کند و در حوزه اشتغال جوانان وارد شود.

اشتغال جوانان؛ بهترین زمینه انجام وقف

به گزارش ایکنا از همدان، محمد کاروند، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه از ثبت 46 مورد وقف در سال جاری خبر داد و گفت:  12 مورد از این موقوفات طی روزهای اخیر و همزمان با آغاز هفته وقف به ثبت رسیده است.

وی افزود: استان همدان نیازمند موقوفاتی است که جنبه خدمات عمومی برای مردم را در داشته باشد، همچون ساخت مسکن، کمک به نیازمندان و فقرا و همچنین برطرف شدن موانع ازدواج از جمله این موارد است.
کاروند تأکید کرد: بهترین موقوفات، موقوفاتی هستند که علاوه بر درآمدزا بودن، نیازهای روز مردم را برطرف کند و در حوزه اشتغال جوانان وارد شود.
وی خاطرنشان کرد: وقف منزل مسکونی برای هزینه کرد در زمینه روضه‌خوانی اباعبدالله(ع)، سلامت و درمان بیماران صعب‌العلاج، موکب امام حسین(ع) و وقف برای حوزه علمیه بیشترین موقوفات در سال جاری را تشکیل داده است‌.
وی ادامه داد: در صورتی که حقیقت وقف برای مردم آشکار شود، عموم مردم در این کار خیر وارد شده و بسیاری از مشکلات مردم با وقف همگانی و مشارکتی حل می شود.
وی خاطرنشان کرد: در استان همدان از گذشته تاکنون وقف به عنوان یک سنت حسنه محسوب می شده و اهالی به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دادند به طوری که از زمان قاجاریه و صفویه به این موضوع در استان اهمیت داده شده بود.
کاروند با بیان اینکه در استان همدان تاکنون 650 مورد وقف به ثبت رسیده است، ادامه داد: وضعیت استان همدان از منظر پراکندگی و تعداد وق‌ها مناسب است اما متأسفانه از منظر فرهنگ‌سازی هنوز به وضعیت مطلوبی نرسیده‌ایم.
وی در پایان گفت: برای تعمیق فرهنگ سازی وقف، دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌ها، روزنامه‌ها، سایت‌ها و...به این موضوع بپردازند علاوه بر این علما و روحانیون نیز باید گسترش فرهنگ وقف را یکی از تکالیف خود بدانند و برای ترویج آن تلاش کنند.
یادآور می‌شود، ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرگزاری ایکنا محول شده است.
انتهای پیام

captcha