تقویت باورها و ارزش‎های دینی؛ از راه‌های نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 3762584
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

تقویت باورها و ارزش‎های دینی؛ از راه‌های نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی

گروه اجتماعی ـ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام‌نور با اشاره به اینکه تقویت باورها و ارزش‎های دینی یکی از راه‌های نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی است، گفت: ‌باید این امر از فرزندان آغاز شود، زیرا دانشگاه محل آموختن علم است و جای تربیت نیست، گرچه وظیفه اساتید نیز باید تربیت دانشجو باشد.

عزت‌مندی و ذلت‌گریزی مهم‌ترین سبک زندگی اسلامی است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام‌نور امروز، ۱۹ آبان‌ماه در سفر به شهرکرد در جمع مسئولان دانشگاه‌های پیام‌نور استان، با اشاره به اینکه دانشگاه پیام‌نور نسبت به دانشگاه‌های دیگر علی‎‌رغم ضعف‌هایی دارای امتیازاتی است، افزود: دانشگاه پیام‌نور در مسائل فرهنگی نسبت به دانشگاه‌های دیگر وضعیت بهتری دارد، گرچه از این وضعیت راضی نبوده و تا رسیدن به قله، فاصله بسیاری وجود دارد.
‌نبوی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها بر آشنا شدن و نزدیک شدن با سبک زندگی اسلامی تأکید کردند، تصریح کرد: ما به‌دلیل مسلمان بودن خود، باید سبک زندگی را با سبک زندگی ائمه(ع) آمیخته کنیم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور بیان کرد: تقویت باورها و ارزش‎های دینی یکی از راه‌های نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی است که باید این امر از فرزندان آغاز شود، زیرا دانشگاه محل آموختن علم است و جای تربیت نیست، گرچه وظیفه اساتید نیز باید تربیت دانشجو باشد.
وی گفت: تمامی افراد باید بر روی تقویت باورهای دینی فعالیت‌هایی را انجام دهند زیرا عمده مردم دین را با چشم فرا می‌گیرند، بنابراین باید ارزش‌ها را تقویت و به دیگران انتقال داد.
نبوی تأکید بر آموزش‌های کاربردی و مصداقی را از دیگر راه‌های نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی دانست و بیان کرد: امروزه برخی به دنبال این هستند که به دشمن چهره خوش نشان دهند و این بیانگر این است که آن‌ها عزت فرهنگی را لمس نکرده‌اند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور گفت: عزت‌مندی و ذلت‌گریزی مهم‌ترین سبک زندگی اسلامی است.
وی در ادامه اضافه کرد: در زمینه عدالت و نظم ساختاری دچار ضعیف هستیم و به خوبی اقدامی در این زمینه انجام نگرفته است، همچنین در تقوای اجتماعی دارای مشکل هستیم بنابراین نباید به راه‌حل‌های درونی اکتفا کرد.
نبوی استفاده درست از ظرفیت مساجد و اجرای بدون کم و کاست قانون در برخورد با مجرمان را از دیگر راه‌های نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی برشمرد و گفت: متأسفانه در کشور در تمامی ارگان‌ها رفیق‌بازی و رانت بسیار بوده که لازم است در حد توان خود، قانون را اجرایی کرد.
وی اصلاح رفتار مسئولان و ذی‌نفعان را از دیگر راه‌های نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: باید باطن افراد اصلاح شود که متاسفانه برخی تخصص دینی ندارند و مشکل اینجاست که اطلاعات دینی افراد ضعیف است.
وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین شیوه‌های اصلاح آسیب‌ها و فرهنگ‌سازی صحیح، اصلاح رفتار مسئولان و متولیان جامعه است.
در ادامه سرپرست دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 86 هیئت علمی و 200 کارمند در مجموعه دانشگاه پیام نور استان، گفت: بالغ بر هشت هزار دانشجو در 256 رشته محل کارشناسی و 9 رشته محل کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند و 500 استاد در این دانشگاه فعالیت می‌کند.
علیرضا آبرود خاطرنشان کرد: سه مرکز و هشت واحد پیام نور در استان فعال است که امسال در بحث جذب دانشجو این دانشگاه توانست رتبه سوم کشوری را کسب کند و نسبت به ظرفیت تعیین شده بالاترین جذب را داشته باشد.
وی گفت: دانشگاه پیام نور استان علی‌رغم کمیت‌ها دارای کیفیت فوق‌العاده‌ای در حوزه فرهنگی بوده است و طی شش ماه نخست امسال میزان اعتبار هزینه شده در این دانشگاه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 49 درصد، کاهش داشته است.
انتهای پیام

captcha